s extrémnymi názormi tým, že im dávajú priestor. "Čo je lepšie, nevšímať si extrémnych politikov a nechať ich, nech skryto pôsobia na mítingoch na verejnosti?" opýtal sa Ivantyšyn. Napríklad vo Francúzsku sa väčšina denníkov a všetky verejnoprávne médiá dohodli, že nebudú robiť extrémistom typu Le Pena publicitu širšiu, než určuje napríklad volebný zákon. O Le Penovi sa informuje, médiá sa však obmedzujú na spravodajstvo. Problém, či sa mu robí reklama, alebo nie, je stále predmetom debaty vo francúzskej tlači. Sú názory, že ak Le Pena pozvať na debatu do televízie, tak treba proti nemu postaviť dostatočne známu a silnú novinársku osobnosť s morálnou autoritou. Le Pen je totiž považovaný za osobnosť, ktorá nehrá podľa pravidiel. Zároveň je však pokladaný za človeka, ktorému médiá škodia, a tým mu stúpa popularita u časti obyvateľov, najmä na juhu a východe Francúzska.
Agentúra SITA zverejnila včera monitoring desiatich celoslovenských denníkov, v ktorých spoločnosť Nostromo v čase od 15. marca do 15. apríla zisťovala frekvenciu výskytu článkov s menom niektorého z prezidentských kandidátov. Zo zistení vyplýva, že v 947 článkoch so zmienkou o prezidentskom kandidátovi sa až v 729 prípadoch denníky venovali dvom politikom s extrémnymi názormi a nevypočitateľným správaním V. Mečiarovi a J. Slotovi. Predsedovi HZDS Mečiarovi denníky venovali 464 a predsedovi SNS J. Slotovi 265 článkov, pričom denník SME spomínal V. Mečiara 124-krát, čo je jeden z najvyšších počtov. Ďalším kandidátom na prezidenta M. Kováčovi sa tlač venovala 225-krát, R. Schusterovi v 208 článkoch a M. Vášáryovej v 169 článkoch. "Korektné by bolo, ak by agentúra Nostromo spolu s informáciou o výskyte prezidentských kandidátov v tlači uviedla aj metódu, ako dospela k jednotlivým údajom. Rovnako by bolo korektné, aby sa prezentovali aj hranice použitej metódy pri monitoringu tlače, pretože výpovedná hodnota zistených údajov je veľmi nízka," uviedol sociológ, ktorý si neželal byť menovaný.