Situácia je vážna, keďže v súčasnosti je v pracovnom pomere s Váhostavom už len 2800 zamestnancov z pôvodných takmer 4000 v minulom roku. Pred ďalším prepúšťaním môže podnik zachrániť len splatenie aspoň časti záväzkov zo strany štátu prostredníctvom Slovenskej správy ciest a možný zahraničný úver, o ktorom sa ešte rokuje.
Ako pre denník SME povedal vedúci sekretariátu generálneho riaditeľa Ján Čuniga, veria, že prostriedky sa objavia na ich účte už v júni. "Ak by sme tomu neverili, tak by sme ľudí nezamestnávali za 60-percentnú mzdu, ale dali by sme im výpovede," povedal ďalej J. Čuniga. Na otázku denníka SME, aká klíma vládne medzi zamestnancami v tejto neistej situácii, odpovedal J. Čuniga slovami, že ľudia chápu, aká je situácia, a stavajú sa k problému s porozumením. Predstavitelia Váhostavu si uvedomujú, že to je iba slabá náplasť, a budú sa snažiť peniaze získať čo najskôr, teda aby už v máji Slovenská správa ciest prevažnú časť dlžôb splatila.
Dodávateľské práce spojené s výstavbou diaľnic tvoria v žilinskom Váhostave viac ako tretinu výkonov a nájsť náhradný pracovný program je v súčasnej situácii nereálne, to žiadna firma podľa J. Čunigu v talóne nemá.
Pri výnosoch 3,589 miliardy Sk zaznamenal Váhostav, a. s. Žilina, za rok 1998 stratu 185,8 milióna Sk. Pokles hospodárskeho výsledku je značný. V roku 1997 dosiahol ešte zisk 77,1 milióna Sk a rok predtým dokonca 186,6 milióna korún.
Podľa J. Čunigu príčiny tejto nepriaznivej situácie treba hľadať jednak v drahých úveroch, ale hlavne v nefinancovaní projektov zo strany štátu.
Ako na záver uviedol J. Čuniga, Váhostav sa nechce zbavovať ľudí, chce si ich zachovať, ale ak by sa ukázalo, že financie v treťom štvrťroku neprídu, bude nútený pristúpiť k razantnejším krokom.