krátko

SVETOVÝ DEŇ

VODIACICH PSOV

Oddelenie výcviku vodiacich psov Únie nevidiacich a slabozrakých Slovenska a Klub držiteľov vodiacich psov usporiadajú dnes o 14.30 h míting na Sekulskej 1 v Bratislave-Karlovej Vsi. Cieľom podujatia je ukázať prácu vodiacich psov a informovať verejnosť o problémoch nevidiacich a slabozrakých občanov. Posledná aprílová streda bola vyhlásená za Svetový deň vodiacich psov. Má prispieť k oboznámeniu širokej verejnosti s týmito užitočnými štvornohými pomocníkmi, ako aj k ich propagácii medzi samotnými zrakovo postihnutými občanmi. Únia nevidiacich venuje v poslednom období veľkú pozornosť výcviku vodiacich psov, ktorí sú nenahraditeľnou pomocou pre zrakovo postihnutých pri ich samostatnom pohybe a orientácii v priestore. Vyžaduje si to však nemalé finančné prostriedky. Únia plánuje v dňoch 15. a 16. júla v Banskej Bystrici uskutočniť 5. ročník majstrovstiev SR vo výkone vodiacich psov pre nevidiacich.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

NÁUČNÝ CHODNÍK

POHANSKÝ VRCH

Štvorkilometrový náučný chodník Pohanský vrch, pomenovaný podľa vrcholovej plošiny s areálom pravekého hradiska, sprístupnili v Plachtinskej doline vo Veľkokrtíšskom okrese. Na chodníku s 271-metrovým prevýšením je 12 zastávok s panelmi, ktoré informujú o prírodných a kultúrnych zaujímavostiach územia, lesoch, zveri, vyhliadke i samotnom hradisku. Na vrcholovej plošine s rozlohou 4,6 hektára sa zachovali zvyšky valov hradiska kyjatickej kultúry z obdobia rokov 1100 až 800 pred naším letopočtom. Dnes sú zarastené trávou a kríkmi. Prechádzka chodníkom poskytuje aj zaujímavú vyhliadku do údolia. Autorom náučného chodníka, ktorý bude pre verejnosť prístupný počas celého roka, je Ján Mäsiar zo Stredných Plachtiniec, projektantom Slovenská agentúra životného prostredia - Centrum ochrany prírody a krajiny v Banskej Bystrici.

SkryťVypnúť reklamu

NAJŠPINAVŠIE DIEŤA

O niekoľko dní sa začne súťaž o Najšpinavšie dieťa Slovenskej republiky, ktorú pripravila spoločnosť Procter and Gamble. Počas súťaže, ktorej finále sa bude konať koncom mája v Bratislave, môžu rodičia posielať fotografie svojich zašpinených detí vo veku 5 až 12 rokov na adresu spoločnosti. Porota potom vyžrebuje desať najväčších ufúľancov, z ktorých jeden môže vyhrať hlavnú cenu 100-tisíc korún použiteľných na študijné účely po dovŕšení 15. roku života a zásobu pracieho prášku na dva roky. (TASR, r)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 532
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 200
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 702
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 895
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 958
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 824
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 803
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 469
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu