Spravodajstvo slovenských médií o kosovskej kríze je chudobné a nevyvážené, hovorí F. Šebej

BRATISLAVA (SME - pp) - Doterajšie spravodajstvo slovenských médií o situácii v Kosove patrilo v porovnaní s produkciou masovokomunikačných prostriedkov v strednej Európe medzi najchudobnejšie a najnevyváženejšie a aj toho dôsledkom je momentálny postoj .

BRATISLAVA (SME - pp) - Doterajšie spravodajstvo slovenských médií o situácii v Kosove patrilo v porovnaní s produkciou masovokomunikačných prostriedkov v strednej Európe medzi najchudobnejšie a najnevyváženejšie a aj toho dôsledkom je momentálny postoj verejnosti k zásahom NATO. Vyhlásil to včera predseda parlamentného výboru pre európsku integráciu a podpredseda DS František Šebej s tým, že občania SR v súvislosti s historickým vývojom v Juhoslávii a zahraničnopolitickým dianím vôbec patria medzi najmenej informovaných. "Nechcem ukázať prstom na konkrétne médium, len konštatujem, že verejná mienka vzniká logickým spôsobom ako dôsledok informácií, ktoré majú občania k dispozícii. Slovenskí občania ich jednoducho k dispozícii nemali dostatok," povedal Šebej. Následne zdôraznil, že politické subjekty a ich postoje spoluvytvárajú verejnú mienku, vychádzajúc zo svojho hodnotového zamerania, a je preto nerozumné, ak pred ňou v krízových okamihoch ustupujú. "Je povinnosťou politických strán nepokúšať sa reflektovať verejnú mienku, ale pokúšať sa ju ovplyvniť svojimi jasnými a jednoznačnými postojmi," dodal. Aj podľa podpredsedu parlamentného výboru pre kultúru a médiá Jána Budaja (SDK-DU) viaceré médiá, medzi nimi aj verejnoprávne, prepadajú jednostrannému chápaniu kosovského konfliktu. V tejto súvislosti sa obrátil na Dzurindov kabinet, aby pristúpil k aktívnejšej informačnej politike o celej situácii. "Je potrebné ľuďom vysvetliť, aký zmysel pre budúcnosť Slovenska má rozhodnutie vlády o všeobecnom súhlase na presun techniky i vojsk NATO cez naše územie," zdôraznil Budaj.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 606
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 341
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 723
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 168
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 370
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 833
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 893
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 353
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu