rnom stave 3568 pracovníkov v roku 1998 čistý zisk 94,6 mil. Sk. Z celkového objemu stavebných prác v rámci diaľničnej výstavby v hodnote 10,2 mld Sk zabezpečil Doprastav v uplynulom roku polovicu. Informoval o tom asistent generálneho riaditeľa spoločnosti Pavel Obenau. Na činnosť Doprastavu nepriaznivo vplýva podľa neho skutočnosť, že v polovici apríla ešte stále nemá presné informácie, na ktorých úsekoch bude diaľničná výstavba pokračovať a aký bude model jej financovania. "Predstavitelia Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií SR hovoria o určitom objeme stavebných prác v teoretickej rovine, finančne ho však nevedia zabezpečiť. V situácii, keď investor stavby nemá peniaze, nie je z obchodného hľadiska pre zhotoviteľa možné stavbu zrealizovať," povedal P. Obenau.
Súčasnú situáciu spoločnosti sťažuje podľa neho aj to, že štát prostredníctvom Slovenskej správy ciest dlhuje Doprastavu finančné prostriedky za uplynulý rok po lehote splatnosti v objeme 878 mil. Sk, pričom tento dlh v dôsledku úrokov neustále narastá. "Na niektorých stavbách, akou je napríklad prieskumná štôlňa tunela Višňové, nie je možné z technologických dôvodov úplne zastaviť stavebné práce, a tak ich v súčasnosti vykonávame prakticky za vlastné peniaze," uviedol P. Obenau. Doprastav zamestnával k 1. aprílu tohto roka 2782 pracovníkov, z tohto počtu je však približne tisíc vo výpovednej lehote v súvislosti so spomalením diaľničnej výstavby. Každý zo štyroch závodov Doprastavu si podľa slov P. Obenaua v súčasnosti hľadá svoje vlastné zákazky. Tie však nemôžu v plnom rozsahu nahradiť objem prác, ktoré poskytovala diaľničná výstavba. To musí nevyhnutne viesť k prepúšťaniu zamestnancov.