Slovenské elektrárne, a. s. Bratislava, vynaložia v tomto roku približne 250 mil. Sk na zabezpečenie plynulého prechodu informačných systémov do tretieho tisícročia. V rámci 300 inštalovaných systémov sa problém roku 2000 dotkne približne 70 % zariadení. SE v tejto súvislosti uzatvoria zmluvy s minimálne 100 dodávateľmi. Najväčšími z nich sú firmy Telege Systems, Siemens a slovenská spoločnosť Energodata. Organizačný návrh na riadenie projektu Rok 2000 má dosah na všetky organizačné jednotky SE. Elektrárne sa týmto problémom začali zaoberať už v auguste minulého roka.
HARMANECKÉ PAPIERNE UDRŽALI PODIEL NA TRHU
Harmanecké papierne realizovali v minulom roku tržby vo výške 1,311 mld Sk a vykázali čistý zisk 18,6 mil. Sk. V tomto roku očakáva spoločnosť tržby v objeme 1,38 mld Sk a zisk po zdanení 29 mil. Sk. Minuloročné výsledky ovplyvnilo vyostrenie konkurencie na slovenskom trhu v dôsledku vstupu najväčších svetových producentov hygienických papierov a zníženie cien výrobkov o 5-7 %. Podnik si napriek tomu udržal 60-percentný podiel na domácom trhu, ktorý je predovšetkým trhom ceny. V tomto roku je snahou podniku zvýšiť podiel finálnej výroby na vyše 80 % a zintenzívniť obchodné aktivity v zahraničí.
POĽSKÉ ZBROJOVKY
SÚ NA PREDAJ
Poľská vláda schválila predaj prvých 6 z celkového počtu viac ako 20 zbrojárskych podnikov. Tieto vláda musí sprivatizovať do konca roku 2000 na základe privatizačného programu, zameraného na záchranu stagnujúceho poľského zbrojárskeho priemyslu. V skupine prvých šiestich zbrojoviek je spoločnosť Bumar Labedy, výrobca tankov a iných obrnených vozidiel, ktorá zamestnáva viac ako 4000 pracovníkov. Ostatné zbrojovky prvej skupiny sa zaoberajú produkciou vojenských vozidiel, telekomunikačných zariadení a plynových masiek.
PREDAJ MERCEDESOV STÚPOL O 17 PERCENT
Predaj osobných automobilov značky Mercedes-Benz vzrástol v prvom kvartáli tohto roku na úroveň 237 000 vozidiel, čo v porovnaní s rovnakým obdobím predchádzajúceho roka predstavuje viac ako 17-percentný rast. Predaj Mercedesov v Japonsku vzrástol v prvom kvartáli o viac ako 20 %, kým predaj v Európe nezahrňajúci Nemecko posilnil o 37 %. Predaj v Británii dosiahol 23-percentný rast, vo Francúzsku 51-percentný rast a v Taliansku 38-percentný rast.
(SITA)