v skratke

PROBLÉM ROKU 2000 BUDE STÁŤ SE 250 MIL. Sk

Slovenské elektrárne, a. s. Bratislava, vynaložia v tomto roku približne 250 mil. Sk na zabezpečenie plynulého prechodu informačných systémov do tretieho tisícročia. V rámci 300 inštalovaných systémov sa problém roku 2000 dotkne približne 70 % zariadení. SE v tejto súvislosti uzatvoria zmluvy s minimálne 100 dodávateľmi. Najväčšími z nich sú firmy Telege Systems, Siemens a slovenská spoločnosť Energodata. Organizačný návrh na riadenie projektu Rok 2000 má dosah na všetky organizačné jednotky SE. Elektrárne sa týmto problémom začali zaoberať už v auguste minulého roka.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

HARMANECKÉ PAPIERNE UDRŽALI PODIEL NA TRHU

Harmanecké papierne realizovali v minulom roku tržby vo výške 1,311 mld Sk a vykázali čistý zisk 18,6 mil. Sk. V tomto roku očakáva spoločnosť tržby v objeme 1,38 mld Sk a zisk po zdanení 29 mil. Sk. Minuloročné výsledky ovplyvnilo vyostrenie konkurencie na slovenskom trhu v dôsledku vstupu najväčších svetových producentov hygienických papierov a zníženie cien výrobkov o 5-7 %. Podnik si napriek tomu udržal 60-percentný podiel na domácom trhu, ktorý je predovšetkým trhom ceny. V tomto roku je snahou podniku zvýšiť podiel finálnej výroby na vyše 80 % a zintenzívniť obchodné aktivity v zahraničí.

POĽSKÉ ZBROJOVKY

SÚ NA PREDAJ

Poľská vláda schválila predaj prvých 6 z celkového počtu viac ako 20 zbrojárskych podnikov. Tieto vláda musí sprivatizovať do konca roku 2000 na základe privatizačného programu, zameraného na záchranu stagnujúceho poľského zbrojárskeho priemyslu. V skupine prvých šiestich zbrojoviek je spoločnosť Bumar Labedy, výrobca tankov a iných obrnených vozidiel, ktorá zamestnáva viac ako 4000 pracovníkov. Ostatné zbrojovky prvej skupiny sa zaoberajú produkciou vojenských vozidiel, telekomunikačných zariadení a plynových masiek.

SkryťVypnúť reklamu

PREDAJ MERCEDESOV STÚPOL O 17 PERCENT

Predaj osobných automobilov značky Mercedes-Benz vzrástol v prvom kvartáli tohto roku na úroveň 237 000 vozidiel, čo v porovnaní s rovnakým obdobím predchádzajúceho roka predstavuje viac ako 17-percentný rast. Predaj Mercedesov v Japonsku vzrástol v prvom kvartáli o viac ako 20 %, kým predaj v Európe nezahrňajúci Nemecko posilnil o 37 %. Predaj v Británii dosiahol 23-percentný rast, vo Francúzsku 51-percentný rast a v Taliansku 38-percentný rast.

(SITA)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 541
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 232
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 704
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 983
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 009
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 950
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 822
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 453
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu