Skupina nadšencov včera odkrývala tajomstvá priekopy, ktorá má spájať Bratislavčanov

Bývalú studňu, stáročia nevidené oblúky alebo vraj najvyššiu čerešňu v Bratislave (ktorá sa vytiahla z úzkeho dvora za slnkom) ukrýva v sebe priekopa, ktorá vedie poza domy od mestskej knižnice na Klariskej, popod mostík pri Červenom rakovi po budovu ...

Bývalú studňu, stáročia nevidené oblúky alebo vraj najvyššiu čerešňu v Bratislave (ktorá sa vytiahla z úzkeho dvora za slnkom) ukrýva v sebe priekopa, ktorá vedie poza domy od mestskej knižnice na Klariskej, popod mostík pri Červenom rakovi po budovu hlavnej pošty. Na objavnú cestu sa sem včera vydala skupina asi polstovky ľudí, ktorých spoločným záujmom je premeniť priekopu na atraktívnu uličku umeleckých remesiel. "Tento architektonicky bezvýznamný dom (na Uršulínskej ulici 6-8) predalo Staré Mesto súkromníkom s podmienkou, že umožnia vybúranie vchodu do priekopy… Odtiaľto musíme vyviezť asi 600 kontajnerov zeminy… Teraz sme asi o meter nižšie ako náprotivná strana pri barbakane… Tu by mohol byť panoramatický výťah na strechu Domu obuvi, kde je terasa s nádherným výhľadom…" komentoval nadšený Peter Kurhajec, bývalý moderný päťbojár a zakladajúci člen Spoločnosti Ferdinanda Martinenga (ktorá vznikla vo februári minulého roka s cieľom prispieť k oživeniu ducha Bratislavy). Problémy s prechádzaním popod nízke arkády mala basketbalová hviezda Stano Kropilák, ktorý prišiel podporiť iniciatívu - jeho sesternica Marta, architektka zo staromestského miestneho úradu, sprevádzala prítomných rozvalinami podľa katastrálnej mapy. K expedícii sa postupne pridávali spoluvlastníci priľahlých budov - herečka Zora Kolínska, dvojica Američanov, ktorí v jednom z dvorov na Michalskej urobia bar, či mladík z krčmy Prašná bašta, pochádzajúci zo známej rodiny chirurgov. Za pochodu pripomienkoval projekt bývalý hlavný architekt Bratislavy Peter Beňuška, ktorý má skúsenosti z revitalizácie pražského Václavského námestia. Ušľachtilým kritériom projektu je bezbariérovosť - preto sa na prehliadke zúčastnili aj zrakovo a telesne postihnutí občania. Na miestach, kde sa včera predierali odpadkami a členitým terénom, by mali byť o niekoľko rokov obchodíky, kaviarničky, divadelné a hudobné scény, priestor na módne prehliadky či na predvádzanie tradičných remesiel.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

LINDA SCHRANTZOVÁ

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 628
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 379
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 724
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 209
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 387
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 783
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 915
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 326
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu