Poľnobanka rozširuje od 1. apríla doterajšiu ponuku domácich a medzinárodných platobných kariet Eurocard/MasterCard a Cirrus-Maestro o domácu platobnú kartu VISA Electron a medzinárodnú kartu VISA Classic. Platobnú kartu VISA Electron možno použiť len v rámci SR. Poľnobanka vydá svojim klientom na požiadanie jednu takúto kartu k osobnému účtu - Progres kontu alebo k bežnému účtu zdarma. Platobnú kartu VISA Classic možno použiť na celom svete.
COCA-COLA PREDPOVEDÁ POKLES PREDAJA
Spoločnosť Coca-Cola Co., ktorá je najväčším výrobcom nealkoholických nápojov na svete, vyslovila predpoveď, že objem jej celosvetového predaja by mal za prvý štvrťrok 1999 zaznamenať medziročný pokles až o 2 %, a to v dôsledku poklesu dopytu na svetových trhoch a ekonomickej kríze v mnohých regiónoch. Najväčší pokles objemu predaja sa očakáva na latinskoamerických a európskych trhoch, a to až o 4-5 %. V prvom štvrťroku 1998 dosiahla spoločnosť rast objemu predaja o 14 %.
ZISK SPOLOČNOSTI PIRELLI VZRÁSTOL
Talianska spoločnosť Pirelli, ktorá je šiestym najväčším výrobcom pneumatík na svete a globálnym vodcom v oblasti energetických káblov, dosiahla v minulom roku rast zisku o 4,3 %, avšak upozornila, že ďalší rast môže byť utlmený oslabovaním na svetových trhoch. Čistý konsolidovaný zisk spoločnosti vzrástol v roku 1998 na úroveň 534 miliárd ITL, čo v porovnaní s rokom 1997 predstavuje nárast o 22 mld ITL.
JOINT VENTURE REMY, HIGHLAND A JIM BEAM
Francúzsky výrobca alkoholických nápojov Remy Cointreau podpísal s producentom škótskej whisky Highland Distillers a americkou firmou Jim Beam Brands dohodu o vytvorení spoločného podniku na distribúciu liehovín na všetky kľúčové trhy mimo USA. Nový podnik by sa mal stať hlavným konkurentom najväčšieho svetového výrobcu vín a liehovín Diageo Plc. Joint venture má zahŕňať obchodné značky koňak Remy Martin, bourbon Jim Beam, whisky Famous Grouse a Macallan, pomarančový likér Cointreau, šampanské Piper-Hiedsieck a vína Geyser Peak.
ZLÚČENIE KANÁLOV DF1 A PREMIERE
Nemecká mediálna skupina Kirch Group uvažuje o fúzii platených televíznych kanálov DF1 a Premiere. Tá by mala byť skompletizovaná v polovici septembra 1999, pričom by zároveň mohla viesť k redukcii počtu pracovných miest. Spoločnosť tiež plánuje znížiť cenu za tradičný balík predplatenej káblovej televízie. Ďalším tohtoročným cieľom spoločnosti Kirch je zvýšenie kapitálu na budovanie siete svojej káblovej televízie.
(SITA)