v, desiatky priateľov a kolegov vybehli na príletovú dráhu, aby sa s ním zvítali objatiami, vyhadzovaním do vzduchu a plačom. "Bolo to, ako vyhrať superpohár - samé zdvihnuté palce, slzy a emócie," povedal kapitán Ed Thomas, šéf odboru pre styk s verejnosťou na základni v Aviane. Podľa Thomasa je pilot "psychicky veľmi fit" a jeho prvé slová boli: "Som rád, že som späť." NATO ešte musí povedať, či lietadlo zostrelila srbská paľba, ako tvrdí Juhoslávia, alebo či havarovalo. Meno pilota, ktorý len tak-tak, že nepadol do rúk nepriateľa počas štvrtej noci bombardovania Juhoslávie vojskami NATO, však zatiaľ nebude zverejnené. Rovnako ako F-117 Nighthawk, ktorý radary nezachytávajú, aj pilot bol neviditeľný od návratu do Aviana. "Chce ostať v anonymite z bezpečnostných dôvodov," povedal major Scott Vandais. "Poletí znovu, ale nie som si istý, či ešte počas tejto misie." Pilot, ktorého dramatická záchrana pripomenula záchranu pilota americkej stíhačky F-16 Scotta Gradyho šesť dní po tom, čo ho zostrelili v Srbmi ovládanej Bosne v roku 1995, utrpel pri dramatickom zážitku iba drobné rezné rany a modriny. Údajne ho vzali do Bosny skôr, než sa vrátil do Aviana, kde sa dojímavo zvítal s kolegami, ktorí ho zachránili. Zostrelený pilot údajne vyslal správu, že je v bezpečí, ale musí ostať v úkryte, lebo začul neďaleké juhoslovanské jednotky. Pátranie trvalo tri hodiny, no dostať ho do bezpečia zabralo už len 15 minút. NATO neuverejnilo žiadne detaily o záchrannej akcii. Podľa vyhlásenia predstaviteľov NATO sa katapultoval zo svojho jednosedadlového Stealthu v hodnote 45 miliónov dolárov pred dopadnutím na zem. Keďže pilot nemal čas vziať z lietadla čiernu skrinku a iné technologické tajomstvá, velitelia na základni sa vyjadrili, že podľa ich názoru americké lietadlá zbombardovali trosky na zemi, aby zničili kabínu.
REUTERS