Obete požiaru v tuneli pod Mont Blancom bude ťažké identifikovať

CHAMONIX (ČTK) - Len s malým úspechom snažia záchranári identifikovať na uhoľ spálené telá približne štyridsiatich osôb, ktoré sa stali obeťou v stredu vzniknutého požiaru v tuneli medzi Francúzskom a Talianskom pod najvyšším alpským velikánom Mont Blanco

m. Úrady zatiaľ tápu v snahe zistiť, prečo oheň, ktorý vzbĺkol v belgickom kamióne s múkou a margarínom, bol taký ničivý. V páľave, ktorá v ohnisku dosahovala najmenej 100 stupňov Celzia, boli mnohí ľudia doslova spopoľnení. Úrady usudzujú, že až zdĺhavé génové analýzy nájdených kostí odpovedia, kto sú obete nešťastia. V piatok oheň konečne uhasili. Ešte v sobotu záchranárom bránilo v práci miestami veľké teplo okolo 60 stupňov Celzia. Hovorca talianskej miestnej správy Francesco Colombo v sobotu uvádzal 40 mŕtvych. Záchranári tvrdia, že väčšinu obetí našli sediacich v autách. Len troch mŕtvych našli na asfalte a troch vo výklenkoch tunela, kde sa asi snažili ukryť.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

V oboch krajinách medzitým prepukla kritika bezpečnostných systémov v najdôležitejších alpských dopravných spojniciach. Francúzsky minister vnútra Jean-Pierre Chevenement, ktorý v sobotu navštívil miesto katastrofy, vyhlásil, že bezpečnostné zaistenie v tuneli pod Mont Blancom bolo neúčinné. Úrady potvrdzujú, že francúzski požiarnici už minulý rok v jednej štúdii poukazovali na bezpečnostné nedostatky. Talianske denníky uvádzajú, že ani jediný tunel v Alpách, ale ani v Apeninách nemá núdzové východy.

Požiar vznikol asi v polovici 11,5-kilometrového tunela. Do horiaceho kamióna narazili ďalšie nákladné autá a zablokovali tunel. Ten je široký 8,6 metra, má dva jazdné pruhy a je celý sledovaný videokamerami. Komunikáciou denne prechádza asi 4000 aút.

SkryťVypnúť reklamu

Francúzskym požiarnikom sa do včerajšieho rána podarilo schladiť tunel pod Mont Blancom. Nezodpovedaných zostáva veľa otázok, prečo napríklad dostal tlejúci kamión povolenie pokračovať v ceste, aj keď francúzske detektory zistili dym krátko nato, čo vošiel do tunela. Nie je jasné, prečo Francúzi zastavili vjazd ďalších vozidiel príliš neskoro, aj keď už húkali poplašné sirény. A nevie sa ani, z akého dôvodu zlyhal vetrací systém, ktorý mal vstrebávať toxický dym.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  2. Probiotiká nie sú len na trávenie
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  2. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  3. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  4. Probiotiká nie sú len na trávenie
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Spoločnosť sa dištancuje od falošnej investície
  8. Potrebujete vypnúť, ale letná dovolenka je ešte v nedohľadne?
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 164
  2. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 5 324
  3. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 5 148
  4. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 671
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 3 326
  6. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 958
  7. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 1 756
  8. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 1 486
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu