BRATISLAVA (SME - r) - Elektronické médiá (STV, Markíza, VTV, SRo a Rádio Twist) vo svojich spravodajských reláciách vo februári venovali najviac priestoru z oficiálnych kandidátov na post prezidenta známych v tom čase Magde Vášáryovej. Celkovo najväčší priestor z aktuálnych kandidátov však mal Ján Slota. Celkové výsledky monitoringu agentúry MEMO 98 poznačil fakt, že kandidáti zverejnili svoju kandidatúru v rozdielnom čase. Vzhľadom na priestor, ktorý mala M. Vášáryová v médiách, sa dá povedať, že február bol v elektronických, ale aj v tlačených médiách "jej" mesiacom a slovenská verejnosť sa mala možnosť prostredníctvom médií oboznámiť s jej osobou. Časový priestor, ktorý M. Vášáryová získala vo februárovom spravodajskom vysielaní, je pomerne výrazný aj v porovnaní s priestorom, ktorý získali napríklad R. Schuster a J. Slota, ktorých médiá zobrazovali nielen ako kandidátov, ale aj ako predsedov strán či poslancov alebo primátorov. Najväčší priestor v spravodajskom vysielaní mal J. Slota. Priložené grafy vyjadrujú priestor, ktorý mal J. Slota, vo vysielaní elektronických médií v čase, keď ešte nebol známy ako kandidát na post prezidenta. J. Slota bol výrazne mediálne prezentovaný v období, keď nedeklaroval svoj záujem kandidovať. Vzhľadom na možnú opatrnosť médií pri poskytovaní priestoru oficiálne kandidujúcim osobám je otázne, či by získal takýto priestor aj ako kandidát. V Televíznych novinách Markízy a v Rádiožurnále SRo dostal najviac priestoru z kandidátov na prezidenta známych vo februári Rudolf Schuster.