BRATISLAVA (SME - tk) - Podľa Pavla Mladého, generálneho riaditeľa Slovenských aerolínií (SA), sú ministerskí úradníci, ktorí rozhodujú o osude troch lietadiel TU 154 M, nekompetentní. Obe strany uchádzajúce sa o tieto lietadlá dostali od ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií (MDPT) návrh na využívanie lietadiel v pomere dva ku jednej, čo znamená jedno lietadlo pre Air Transport Europe Poprad a dve lietadlá pre SA Bratislava. Podľa P. Mladého tu vzniká problém, že aj keby uchádzači pristúpili k tomuto riešeniu, ku všetkým trom lietadlám existuje iba jedna sada servisných zariadení. To, že ministerskí úradníci tvoriaci rozhodovaciu komisiu sú nekompetentní v danej situácii rozhodovať, dokumentuje podľa P. Mladého aj to, že na otázky súvisiace s rozdelením servisného zariadenia nedokázali odpovedať a celú vec postavili do roviny buď pomer dva ku jednej, alebo nič. Navyše pri krátkodobom prenájme (iba na 9 mesiacov) sa nikomu do vlastných servisných sád investovať neoplatí. Pre SA je však tento model kvôli zabezpečeniu rentability neprijateľný. Rokovania s jednotlivými záujemcami prebiehali oddelene a konateľ spoločnosti Air Transport Europe (ATR) Ján Kuboši pre denník SME povedal, že spoločnosť žiadny návrh na model dva ku jednej od ministerstva nedostala, rokovali iba o upresnení a doplnení ponuky. Podľa J. Kubošiho sú to stále iba teoretické návrhy, všetko bude závisieť od toho, ako sa k upresnenej zmluve ministerstvo postaví. Na otázku SME, či dokáže ATR prevádzkovať všetky tri lietadlá, odpovedal jej konateľ slovami, že všetko závisí od podmienok ministerstva. Podľa slov vedúceho úradu MDPT Petra Klučku na rokovaniach bola zo strany ministerstva stanovená požiadavka na krátkodobý prenájom dvoch lietadiel (od 1. mája do 21. decembra 1999) s cieľom pristúpiť po tomto dátume k odpredaju. Na otázku denníka SME, prečo sa takto ministerstvo rozhodlo, odpovedal P. Klučka slovami, že MDPT je vlastníkom lietadiel a môže sa rozhodnúť, ako chce.