bánk, na ktoré poskytne štátnu záruku. Táto správa je priaznivá najmä pre dodávateľov stavebných prác, ktorých existencia by bola v prípade pozastavenia projektu výstavby diaľnic ohrozená. Nová koncepcia prispôsobuje podľa ministra dopravy pôšt a telekomunikácií Gabriela Palacku výstavbu diaľnic realite a ekonomickým možnostiam štátneho rozpočtu. Celý projekt nebol dostatočne finančne krytý už od roku 1997, keď dochádzalo k finančnej insolventnosti, situácia sa však neustále plátala dodatočnými finančnými injekciami. Finančné prostriedky vyčlenené zo štátneho rozpočtu na rok 1999 počítajú tiež s urýchleným uhradením doteraz nezaplatených faktúr za už vykonané práce v minulom roku. Koncepcia v tomto roku počíta aj s výstavbou hraničných priechodov Jarovce-Kitsee a Rusovce-Rajka, na ktoré je vyčlenených pol miliardy korún. Z približne 40 stavieb sa v rámci variantu B pozastavuje výstavba troch, ostatné sa budú dokončovať podľa finančnej možnosti, povedal G. Palacka. V horizonte rokov 2000 - 2002 budú začaté v Bratislave dve nové stavby, Mierová - Senecká a Lamačská - Staré Grunty, čo znamená dobudovanie uceleného systému diaľničného systému v smere z Brna cez Bratislavu s pokračovaním na Senec a Trnavu. O konkrétnych úverových zmluvách začne ministerstvo dopravy rokovať už v najbližších dňoch.
(Viac v Kapitáli na 1. strane)