BRATISLAVA (SME - rf, epi, TASR) - Slovensko sa s najväčšou pravdepodobnosťou dostalo do škandálu týkajúceho sa zadržania nákladného lietadla v sobotu v Azerbajdžane, ktoré bolo naložené šiestimi stíhačkami MiG, omylom. Námestník ministra zahraničných vecí Kazachstanu Kajrad Saribaj netuší, prečo sa začalo spomínať ako krajina objednávajúca si stíhačky MiG Slovensko. Možnosť vývozu alebo dovozu stíhačiek MiG slovenské ministerstvo obrany vylúčilo. Podobne zareagovalo vedenie ministerstva zahraničných vecí, podľa ktorého lietadlá pochádzali z výzbroje ZSSR, nachádzali sa dlhodobo na území Kazachstanu a kontrakt o ich predaji bol podpísaný s českou firmou Agroplast Liberec. Asistentka riaditeľa Agroplastu Irena Dadáková SME povedala, že ich firma s tým nič nemá. Paradoxom je, že medzi zadržanými je Z. Šajnoha, zástupca Agroplastu. Odosielateľom nákladu bola podľa dokladov firma Metalist z Kazachstanu. Podľa letových záznamov malo nákladné lietadlo letieť do Bratislavy, no colníci si hneď všimli, že objednávateľom je česká firma. Nákladný Ruslan patrí leteckej spoločnosti Poljot a podľa slovenského ministerstva dopravy táto firma nepožiadala o udelenie povolenia na vykonanie žiadneho letu do Bratislavy. Bez neho žiadna letecká spoločnosť nemôže uskutočniť obchodný let do vzdušného priestoru SR s pristátím na niektorom zo slovenských letísk. Generálny riaditeľ Poljotu Anatolij Karpov potvrdil, že kontrakt bol podpísaný s českou firmou Agroplast, jednoznačne však hovoril, že náklad smeroval do Bratislavy. Spomínaný kazašský predstaviteľ Kajrad Saribaj zase trval na tom, že náklad smeroval do Liberca. Zároveň sa ospravedlnil slovenskej strane za "nepríjemnosti a problémy" spôsobené správami o údajnom prevoze vojenskej techniky na Slovensko.