BRATISLAVA (SME - ru) - Jednoznačne najviac starostí, s ktorými sa spotrebiteľ obracia na poradenské centrá Združenia slovenských spotrebiteľov (ZSS), súvisí s energetickými problémami vo vyúčtovaniach platieb za byty. Táto problematika zahŕňala vlani 40 percent všetkých kontaktov s poradňami ZSS, ktoré pôsobia v 13 mestách. Tretina sa týkala rád v súvislosti s reklamáciami a ostatné okruhy tvorili telefónne účty, cestovný ruch, služby a nákupné poradenstvo. Ako uviedol v súvislosti so včerajším Svetovým dňom spotrebiteľských práv predseda ZSS Pavel Hraško, slovenskú legislatívu o ochrane spotrebiteľov zaraďujú západoeurópski partneri medzi najlepšie hodnotenú v našom regióne - spolu s Českom, pričom Maďarsko a Poľsko viaceré u nás už zavedené zákony iba rozpracovávajú. Niektoré normy však aj u nás ešte len čakajú na prijatie, napríklad zákon o reklame a cestovnom ruchu, zákon o zodpovednosti za škodu spôsobenú chybným výrobkom, zákon o spotrebiteľských úveroch a telekomunikačný zákon. Veľkým prínosom by mala byť dlhoočakávaná Infotéka - katalógovo usporiadané informácie o výrobkoch, službách a právach v rôznych tematických okruhoch (potraviny, spotrebiče, verejné a finančné služby…), ktorej sprístupnenie sa s posunom asi dva roky pripravuje od 1. júla. Katalógy budú v každom poradenskom centre, aktualizáciu väčšiny informácií chce ZSS zabezpečiť s mesačnou frekvenciou.