k sťažnostiam pristupujú konštruktívnejšie, snažia sa vyvarovať rovnakých chýb, neútočia na sťažovateľa ani každú záležitosť nedramatizujú," uviedol pre SME Branislav Neumair z Piešťan, ktorý je ďalším z našich čitateľov so zlou skúsenosťou v slovenskom zdravotníctve. "Moja sťažnosť je stará niekoľko rokov a týkala sa otca. Havaroval v aute, pričom si zlomil bedrový kĺb a pravé podkolenie. Primár na tamojšom ortopedickom oddelení odmietol konzultáciu s iným odborníkom a následne otca liečil, podľa mňa nesprávne, čím sa pobyt v nemocnici predĺžil a otcov zdravotný stav zhoršil," povedal B. Neumair. Sťažnosť podal nielen na ministerstvo zdravotníctva, ale aj na Úrad vlády SR a následne otca previezol do Bratislavy, kde ho dali lekári do poriadku. Odpovede sa mu dostalo prekvapivo nie z ministerstva, ale od riaditeľa nemocnice v Piešťanoch, ktorý uviedol: "Z písomných vyjadrení kompetentných lekárov a vrchnej sestry ortopedického oddelenia je nutné konštatovať, že vaša sťažnosť je neopodstatnená." Podľa tlačového odboru ministerstva zdravotníctva je bežným postupom posunúť sťažnosť naspäť do regiónu, aby sa k nej vyjadril riaditeľ príslušnej nemocnice alebo okresný či krajský štátny lekár. "Počas riešenia sťažnosti mi niektorí ľudia odkazovali, nech ju stiahnem, pretože mám v Piešťanoch rodinu a môžeme byť odkázaní na miestne ošetrenie. To sa mi zdá neuveriteľné, rovnako ako to, že príbuzní nemôžu dostať kópie liečebného postupu. Dnes nemienim celú záležitosť obnovovať, ale iba poukázať na praktickú nemožnosť akúkoľvek sťažnosť úspešne dotiahnuť do konca, a to len z dôvodu nepredstaviteľnej solidarity medzi lekármi," doplnil B. Neumair.
ANDREA KADNÁROVÁ