železníc v rokoch 1995, 1996 a 1997, ktorým železnice prišli o niekoľko miliárd. Policajti zatiaľ dokázali, že bývalý šéf ŽSR Bartolomej S., ktorého na tento post dosadil niekdajší minister dopravy A. Rezeš, splnomocnil v roku 1996 riaditeľa Prevádzkového riaditeľstva ŽSR Košice Pavla S. podpísať zmluvu s firmou Tibor Dulovič - Trio Tatra. Predmetom zmluvy bolo vykonanie stavebných prác v rušňovom depe Margecany-Remíza, v dvoch prípadoch osobne podpísal zmluvy s touto firmou na vykonanie prác v depách Margecany-Rotunda, Humenné a Spišská Nová Ves. Zmluvy podpísal bez vyhlásenia verejnej súťaže, priamym zadaním prác, v celkovej sume 172 257 644 korún, čím firme T. Dulovič - Trio Tatra vznikli neoprávnene výhody za 53 816 167 korún. Bartolomej S. dal v rozpore so zákonom pokyn na uzavretie zmluvy medzi ŽSR a firmou 3E Žilina. Išlo o poradenskú a konzultačnú službu v oblasti dopravy s vopred dohodnutou odmenou 5 254 000 korún plus DPH. Podpísal protokol o prevzatí prác a dal pokyn na preplatenie faktúry pre túto firmu vo výške 6 462 420 korún, čím poskytol firme neoprávnené výhody a porušil zákon. Košickí vyšetrovatelia vzniesli obvinenie z trestného činu neoprávneného podnikania aj voči majiteľovi firmy Tibor Dulovič - Trio Tatra Tiborovi D. z Ďurkova. Obaja sú stíhaní na slobode. Michal Lazar, ktorý nastúpil do funkcie po ňom, prehodnotil viac ako tisíc nevýhodných zmlúv podpísaných v rokoch 1995 a 1996. Vypovedal aj vyše dvojmiliardovú zmluvu so Zemplínskymi strojárňami Michalovce. Podpísal ju Bartomolej S., ktorý sa po odchode zo železníc stal riaditeľom týchto strojární. Nie je vylúčené, že onedlho budú známe aj ďalšie skutočnosti týkajúce sa tunelovania ŽSR. Bývalý generálny riaditeľ ŽSR včera pre Rádio Twist uviedol, že zatiaľ ho nikto neobvinil a na finančnej polícii bol len podať vysvetlenie. Uzatvorenie týchto zmlúv nepovažuje za nevýhodné, lebo riešili havarijnú situáciu, ktorá v tom čase v uvedených rušňových depách bola.