- či sa má za východiskovú pozíciu považovať pôvodná zmluva z roku 1977, alebo verdikt súdu v Haagu. Rámcovú dohodu z februára 1998 považuje MR za neprijateľnú a v rozpore s haagskym verdiktom, pričom podľa slovenskej strany je to vhodný spôsob realizácie jej záverov a bolo by zbytočné prerokúvať niektoré veci znovu, súhlasila však s tým, že nebude chápaná ako základ rokovaní;
- o spôsobe delenia prietoku Dunaja, vynaložených nákladoch a zisku z produkcie elektrickej energie, Maďarsko žiada viac vody do starého koryta rieky - znížený prietok podľa Budapešti spôsobuje ekologické škody na Malom žitnom ostrove - a zároveň adekvátny podiel na výrobe elektrickej energie, strany sa dohodli, že je potrebné vypracovať spoločný manipulačný prevádzkový poriadok existujúcich zariadení;
- spôsob spoločného monitorovania prevádzky, Slovensko verbálne súhlasilo, že po ďalšej konkretizácii je ochotné sprístupniť údaje o prevádzke svojich zariadení;
- vypracovanie štúdií so zohľadnením ekologických aspektov, pričom sa uvažuje o zapojení tretej strany;
- obe strany sa zhodujú v názore, že v právnych otázkach je ich partnerom súd v Haagu a v prípade, že nedôjde k dohode, ktorákoľvek z nich môže adresovať súdu otázky týkajúce sa výkladu haagskeho rozhodnutia;
- spôsob, akým dosiahnuť pôvodné ciele zmluvy, ktoré potvrdil aj súd v Haagu - a to splavnosť, ochrana povodia pred povodňami a výroba elektrickej energie, Maďarsko tvrdí, že to je možné s využitím už existujúcich zariadení, odmieta postaviť novú hrádzu na maďarskej strane Dunaja, pričom podľa slovenského stanoviska je to z hľadiska splavnosti rieky i výroby energie nevyhnutné, Maďarsko odmieta aj naplnenie už existujúcej nádrže v Dunakiliti;
- či sa strany vzájomne zrieknu odškodného, Slovensko by mohlo uplatňovať nárok na náhradu škôd spôsobených nedokončením vodného diela na maďarskej strane, pričom Budapešť by mohla žiadať náhradu za škody spôsobené uvedením variantu C do prevádzky.
Spoločný cieľ: Nájsť riešenie, ktoré povedie k dosiahnutiu všetkých cieľov pôvodnej zmluvy z roku 1977 pri zohľadnení náhrady škôd a výdavkov na výstavbu a prevádzku, posilnení ekologických aspektov a zapojení maďarskej strany do spoločnej prevádzky. (kl)