Situácia na severnom Slovensku si vyžaduje daľšie pokračovanie výstavby diaľnic

ŽILINA (SME - jf) - "V zastúpení štátneho tajomníka Ministerstva dopravy pôšt a telekomunikácií (MDPT) SR môžem povedať, že v zmysle programového vyhlásenia Vlády SR sekcia cestnej infraštruktúry vypracovala koncepciu výstavby diaľnic do roku 2002 a ...

ŽILINA (SME - jf) - "V zastúpení štátneho tajomníka Ministerstva dopravy pôšt a telekomunikácií (MDPT) SR môžem povedať, že v zmysle programového vyhlásenia Vlády SR sekcia cestnej infraštruktúry vypracovala koncepciu výstavby diaľnic do roku 2002 a táto koncepcia už prebehla medzirezortnými konzultáciami. Prerokuje ju aj Hospodárska rada vlády, potom aj Rada vlády pre štátnu správu a nakoniec bude predložená Vláde SR. Koncepcia je vyjadrením odborného názoru," uviedol v odpovedi na otázku denníka SME generálny riaditeľ sekcie cestnej infraštruktúry MDPT SR Peter Barek. Dodal, že vláda je rozhodnutá pokračovať vo výstavbe diaľnic v súlade s harmonickým rozvojom všetkých infraštruktúr a kladie dôraz predovšetkým na zmenu doterajšieho spôsobu financovania. V priebehu najbližšieho polroka budú nasledovať ďalšie kroky vlády, a potom sa bude definitívne vedieť všetko aj o prioritách vo výstavbe diaľnic v Žilinskom kraji.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Návšteva P. Bareka na žilinskom Krajskom úrade (KÚ) aj s rezortným kolegom, riaditeľom odboru cestného hospodárstva MDPT SR Gejzom Véghom súvisela s urgenciou prednostu KÚ v Žiline Antona Straku, aby sa v rámci terajších pomerne skromných možností pripravovaného štátneho rozpočtu prihliadalo na obrovskú potrebu pokračovania výstavby diaľnic SR na území terajšieho Žilinského kraja. "Ten je z hľadiska výstavby európskych diaľnic strategickým diaľničným dopravným uzlom koridorov sever-juh i východ-západ, kde predchádzajúca vláda realizovala diaľničný program iba v začiatočnej fáze a v súčasnosti sa dostal do fázy výsostného ohrozenia," uviedol A. Straka.

Podľa prepočtov predchádzajúcej vlády celkové náklady na výstavbu diaľnic v Žilinskom kraji predpokladali zabezpečenie 9,07 mld Sk a doteraz bolo preinvestovaných iba 1,44 mld Sk. Podľa aktualizovaných odhadov by na dokončenie začatých diaľničných stavieb v Žilinskom kraji bolo potrebných ešte takmer 11,6 mld Sk. Konkrétne odpovede na nastolené otázky však podľa P. Bareka závisia od reálnych možností a s nimi súvisiacimi rozhodnutiami vlády SR o tom, aké priority diaľničného programu určí v najbližšom období ešte pred začiatkom novej stavebnej sezóny na jar tohto roka. Je však jasné, že nereálne dynamizovaný dialničný program predchádzajúcej vlády bude spomalený, lebo sa bude opierať iba o reálne a dlhodobé zdroje financovania.

SkryťVypnúť reklamu

Plánovaná dĺžka diaľnic v Žilinskom kraji počíta s výstavbou 186,8 km diaľnic, čo predstavuje približne 28,3 % projektovanej celkovej dialničnej siete na Slovensku. Odporúčanie expertov preto smeruje k pokračovaniu vo výstavbe rozostavaných diaľničných stavieb s prioritou stavby obchvatu Čadce a úseku Čadca-Oščadnica smerom k Poľsku na ťahu koridoru diaľnice D 18. Takisto je na území Žilinského kraja prioritné pokračovanie výstavby diaľnice D 1 v úseku Hybe-Važec a diaľničného uzla s privádzačmi v samotnej Žiline.

"Uvedené odporúčania okrem dopravných a ekonomických prínosov výstavby diaľnic a diaľničných privádzačov vrátane najväčšieho počtu diaľničných tunelov na Slovensku, ktoré majú byť v členitom horskom teréne Žilinského kraja, zohľadňujú aj využitie vyše 3000 stavebných robotníkov a obrovských možností nakúpených stavebných mechanizmov strategických podnikov Váhostav a Doprastav, tiež 700 doteraz angažovaných malých a stredných subdodávateľských firiem z regiónu, výrazne postihnutého aktuálnou a kriticky narastajúcou mierou nezamestnanosti práve v oblasti stavebníctva a strojárskej výroby," konštatoval A. Straka.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 592
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 317
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 716
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 132
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 344
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 892
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 875
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 381
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu