ých ešte 7 a v Košickom kraji 4 obce. Na zásobovanie obyvateľov základnými potravinami a prípadnú prepravu pacientov boli pripravené vrtuľníky na leteckej základni Prešov. Na zasadnutiach Krajských havarijných komisií v Prešove a Košiciach sa ich členovia zaoberali aj rizikami vzniku povodní, ktoré pri oteplení môže priniesť roztápanie veľkého množstva snehu. Ako informoval Ing. Aleš Mazáč, riaditeľ Povodia Bodrogu a Hornádu v Košiciach, už od včerajška je sprístupnený suchý polder (rezervná nádrž) pri obci Beša v okrese Trebišov, ktorý môže pojať 53 miliónov metrov kubických vody. Vodné diela na východe Slovenska sú v zimnom režime a majú dostatočný priestor prijať vodu z roztopeného snehu. Tretí stupeň povodňovej aktivity sa však okresné povodňové komisie pripravujú vyhlásiť pre čerpacie stanice vnútorných vôd v priestore Východoslovenskej nížiny, ktoré sú v prevádzke 24 hodín denne a prečerpávajú vody do kanálovej siete. Situácia sa včera stabilizovala aj v cestnej doprave, kde problematickými ostávali neprejazdné úseky štátnych ciest v okresoch Vranov nad Topľou, Prešov, Trebišov, Michalovce a Košice-okolie. Polícia označuje za problematickú zjazdnosť aj na horských priechodoch najmä Soroška a Dargov. Tu zjazdnosť ohrozuje nedisciplinovanosť vodičov kamiónov, ktorí sa ich pokúšajú zdolať za každú cenu. Situácia sa zlepšovala aj v železničnej doprave. S výnimkou úseku Sečovce - Vranov nad Topľou boli už sprejazdnené všetky železničné trate na východe Slovenska.
Finančné straty ŽSR z dôvodu kalamity sa zatiaľ vyčíslili len orientačne, a to pri tržbách z prepravy na 40 až 50 miliónov korún denne, ostatné náklady, súvisiace napríklad s trakčnou energiou, nadčasovou prácou, pohonnými látkami a podobne, predstavujú približne 10 miliónov korún denne.