Zákazník, ktorý by „prebehol“ k novému operátorovi, by si tak mohol ponechať svoje pôvodné číslo. Nič také však zatiaľ štát nesľúbil a proti zvýhodňovaniu nového mobilného operátora sú aj Globtel a EuroTel.
Obaja operátori zdôrazňujú, že sa vstupu nového konkurenta na trh nebránia. Na druhej strane však odmietajú ústupky.
Globtel: „Sme zástancami voľnej súťaže a jej znakom je, že na trhu môže pôsobiť toľko subjektov, koľko sa uživí. Domnievame sa však, že tretí operátor by mal mať na svoje pôsobenie rovnaké východiskové podmienky, ako sme mali my, keď sme začínali.“
Podobne EuroTel: „Vstupu tretieho operátora sa nebránime, trváme však na tom, aby proces jeho výberu nediskriminoval súčasných dvoch operátorov.“
Či má nový konkurent šancu, alebo nie, nezávisí podľa súčasných operátorov len od počtu ich vlastných zákazníkov.
„Úspešnosť tretieho hráča na trhu bude závisieť od celkovej stratégie a od jeho schopnosti zaviazať sa vysokými investíciami k dlhodobému zotrvaniu na trhu. Navyše bude musieť byť schopný ponúknuť kvalitné a cenovo zaujímavé služby,“ povedal riaditeľ pre vonkajšie vzťahy EuroTelu Juraj Droba.
Globtel upozorňuje na ukazovateľ, ktorým je priemerný výnos na zákazníka (ARPU). Práve ten je dôležitým faktorom, ktorý z dlhodobého hľadiska ovplyvňuje hospodársky výsledok operátora. Slovenský trh je špecifický v tom, že mobilní operátori vzhľadom na kvalitné služby ponúkané za prijateľné ceny dosahujú extrémne nízke hodnoty ARPU.
„Preto jedinou cestou, ako si môže operátor udržať zdravú úroveň zisku a hlavne zisk, je dostatočná veľkosť firmy, schopnosť zvyšovať výnosy a znižovať náklady,“ povedal hovorca Globtelu Peter Tóth.
(tom)