Tretí operátor to nebude mať ľahké

Viac ako dva milióny Slovákov už vlastnia mobil. To môže do značnej miery odradiť firmy, ktoré by sa chceli stať tretím operátorom. Za ťažšiu východiskovú pozíciu očakávajú nejakú pomoc. Jednou z možností, o ktorej sa hovorí, je prenositeľnosť čísla.

Zákazník, ktorý by „prebehol“ k novému operátorovi, by si tak mohol ponechať svoje pôvodné číslo. Nič také však zatiaľ štát nesľúbil a proti zvýhodňovaniu nového mobilného operátora sú aj Globtel a EuroTel.

Obaja operátori zdôrazňujú, že sa vstupu nového konkurenta na trh nebránia. Na druhej strane však odmietajú ústupky.

Globtel: „Sme zástancami voľnej súťaže a jej znakom je, že na trhu môže pôsobiť toľko subjektov, koľko sa uživí. Domnievame sa však, že tretí operátor by mal mať na svoje pôsobenie rovnaké východiskové podmienky, ako sme mali my, keď sme začínali.“

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Podobne EuroTel: „Vstupu tretieho operátora sa nebránime, trváme však na tom, aby proces jeho výberu nediskriminoval súčasných dvoch operátorov.“

Či má nový konkurent šancu, alebo nie, nezávisí podľa súčasných operátorov len od počtu ich vlastných zákazníkov.

„Úspešnosť tretieho hráča na trhu bude závisieť od celkovej stratégie a od jeho schopnosti zaviazať sa vysokými investíciami k dlhodobému zotrvaniu na trhu. Navyše bude musieť byť schopný ponúknuť kvalitné a cenovo zaujímavé služby,“ povedal riaditeľ pre vonkajšie vzťahy EuroTelu Juraj Droba.

Globtel upozorňuje na ukazovateľ, ktorým je priemerný výnos na zákazníka (ARPU). Práve ten je dôležitým faktorom, ktorý z dlhodobého hľadiska ovplyvňuje hospodársky výsledok operátora. Slovenský trh je špecifický v tom, že mobilní operátori vzhľadom na kvalitné služby ponúkané za prijateľné ceny dosahujú extrémne nízke hodnoty ARPU.

SkryťVypnúť reklamu

„Preto jedinou cestou, ako si môže operátor udržať zdravú úroveň zisku a hlavne zisk, je dostatočná veľkosť firmy, schopnosť zvyšovať výnosy a znižovať náklady,“ povedal hovorca Globtelu Peter Tóth.

(tom)

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 556
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 264
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 707
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 045
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 189
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 933
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 833
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 423
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu