Mobily majú za sebou úspešný rok

BRATISLAVA – Mobilní operátori majú za sebou triumf v podobe zdojnásobenia počtu zákazníkov.


Koľko ľudí má mobil?



BRATISLAVA – Mobilní operátori majú za sebou triumf v podobe zdojnásobenia počtu zákazníkov.

Nových majiteľov mobilov pribúdalo vlani z mesiaca na mesiac.

Zatiaľ čo rok 2000 operátori uzavreli so ziskom 1 109 888 zákazníkov, minulý rok sa ich počet zvýšil až na 2 283 880. Pri zohľadnení nového spôsobu evidencie klientov Globtelu, bolo toto číslo o niečo nižšie 2 147 331.

Ťaženie operátorov bolo podporené masívnymi reklamnými kampaňami pri uvádzaním nových služieb.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Najsilnejšia kampaň sa podľa očakávaní sústredila na predvianočný trh. Náklady na oslovovanie zákazníkov vtedy bývajú vyššie ako v bežných mesiacoch.

„Je to spôsobené najmä tým, že o pozornosť zákazníkov súperíme nielen s naším konkurentom, ale aj s množstvom iných ponúk v médiách,“ povedal riaditeľ pre vonkajšie vzťahy EuroTelu Juraj Droba.

Nápor na naše peňaženky sa v tomto období valí prakticky zo všetkých strán, a preto zďaleka nejde len o bežný súboj s druhým operátorom, ale aj s množstvom „lákadiel“ iných firiem. To operátorov núti podstatne zintenzívniť komunikáciu so zákazníkmi. Padá sniežik padá, či sviatočný vinš Globtelu sa tak stal podľa niektorých vtieravou, podľa iných menej, ale predsa súčasťou minuloročných Vianoc.

Zisky v podobe nových zákazníkoch boli v tomto období dvojnásobné v porovnaní s inými mesiacmi. Len v decembri získal Globtel vyše 95-tisíc nových klientov a konkurenčný EuroTel vyše 80-tisíc.

SkryťVypnúť reklamu

Hoci obaja operátori zhodne odmietajú zverejniť svoje výdavky na oslovenie zákazníkov, patria tradične k najsilnejším inzerentom.

Podľa údajov spoločnosti ACNielsen bol v roku 2000 EuroTel najväčším inzerentom na Slovensku.

Jeho reklamné výdavky dosiahli 297,9 milióna korún. Globtel skončil v rebríčku inzerentov štvrtý s objemom 220,4 milióna korún.

Ten pritom priznáva, že jeho výdavky na marketing boli vyššie ako v roku 2000. Súviselo to aj s komunikáciou začlenenia do skupiny Orange.

EuroTel považuje objem prostriedkov vynaložených na marketing za porovnateľný s tým v predchádzajúcom roku.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 592
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 316
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 716
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 130
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 343
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 898
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 874
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 382
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu