
Koľko ľudí má mobil?
BRATISLAVA – Mobilní operátori majú za sebou triumf v podobe zdojnásobenia počtu zákazníkov.
Nových majiteľov mobilov pribúdalo vlani z mesiaca na mesiac.
Zatiaľ čo rok 2000 operátori uzavreli so ziskom 1 109 888 zákazníkov, minulý rok sa ich počet zvýšil až na 2 283 880. Pri zohľadnení nového spôsobu evidencie klientov Globtelu, bolo toto číslo o niečo nižšie 2 147 331.
Ťaženie operátorov bolo podporené masívnymi reklamnými kampaňami pri uvádzaním nových služieb.
Najsilnejšia kampaň sa podľa očakávaní sústredila na predvianočný trh. Náklady na oslovovanie zákazníkov vtedy bývajú vyššie ako v bežných mesiacoch.
„Je to spôsobené najmä tým, že o pozornosť zákazníkov súperíme nielen s naším konkurentom, ale aj s množstvom iných ponúk v médiách,“ povedal riaditeľ pre vonkajšie vzťahy EuroTelu Juraj Droba.
Nápor na naše peňaženky sa v tomto období valí prakticky zo všetkých strán, a preto zďaleka nejde len o bežný súboj s druhým operátorom, ale aj s množstvom „lákadiel“ iných firiem. To operátorov núti podstatne zintenzívniť komunikáciu so zákazníkmi. Padá sniežik padá, či sviatočný vinš Globtelu sa tak stal podľa niektorých vtieravou, podľa iných menej, ale predsa súčasťou minuloročných Vianoc.
Zisky v podobe nových zákazníkoch boli v tomto období dvojnásobné v porovnaní s inými mesiacmi. Len v decembri získal Globtel vyše 95-tisíc nových klientov a konkurenčný EuroTel vyše 80-tisíc.
Hoci obaja operátori zhodne odmietajú zverejniť svoje výdavky na oslovenie zákazníkov, patria tradične k najsilnejším inzerentom.
Podľa údajov spoločnosti ACNielsen bol v roku 2000 EuroTel najväčším inzerentom na Slovensku.
Jeho reklamné výdavky dosiahli 297,9 milióna korún. Globtel skončil v rebríčku inzerentov štvrtý s objemom 220,4 milióna korún.
Ten pritom priznáva, že jeho výdavky na marketing boli vyššie ako v roku 2000. Súviselo to aj s komunikáciou začlenenia do skupiny Orange.
EuroTel považuje objem prostriedkov vynaložených na marketing za porovnateľný s tým v predchádzajúcom roku.