Catalunya pri Barcelone už po 1500 metroch. Zhasol mu motor, do boxov ho pritiahlo technické vozidlo na lane. Pár hodín po slávnostnom predvedení vozidla to nebola najlepšia ouvertúra do novej sezóny, ale v McLarene zostali pokojní. Mechanici potom opravili poruchu v elektrickom systéme na Coulthardovom aute a David už mohol krúžiť po okruhu na "striebornom šípe" s číslom 2. Bolo zrejmé, že si ešte len zvyká na nové auto, lebo za Häkkinenom, ktorý v pondelok jazdil na vlaňajšom type, zaostal na jedno kolo o tri sekundy. Napriek tomu vyzeral spokojne: "Toto vozidlo predstavuje veľký krok dopredu. Súperi budú mať veľmi ťažkú úlohu, ak nás chcú zdolať." Tím West McLaren-Mercedes získal vlani titul v hodnotení jednotlivcov (Mika Häkkinen) aj v súťaži konštruktérov. Cez zimnú prestávku však nespal na vavrínoch. Do tejto sezóny chce investovať 350 miliónov mariek, obhajoba oboch prvenstiev je hlavným cieľom. Monoposty MP 4-14 majú nové desaťvalcové motory Mercedes FO 110 H (cena 750 000 mariek) s vyšším výkonom (820 koní), menšou spotrebou (70 l/100 km) i menšou hmotnosťou (99,5 kg).
Vlani vyhrali jazdci na mclarenoch deväť veľkých cien, v ôsmich z nich triumfoval Häkkinen. "Cítim, že aj ja mám na to, aby som siahal po majstrovskom titule. Ak budem mať viac šťastia než vlani, mohlo by mi to vyjsť," uviedol Mikov mladší tímový kolega David Coulthard, ktorého vlani réžia v McLarene zavše brzdila, keďže jednotkou bol od začiatku Häkkinen. Do otvorenia tohto ročníka MS formuly 1, Veľkej ceny Austrálie v Melbourne zostáva ešte 25 dní. A majstrovskými ambíciami sa netají ani tím Ferrari s Michaleom Schumacherom, ktorý v tichosti testuje nové auto v talianskom Fiorane.