ov mesta. Kým motoristi sa sťažujú na nedostatok parkovacích priestorov, predstavitelia radnice sa snažia vyriešiť každoročne zložitejší rébus, kde a ako postaviť nové parkoviská. "Pred desiatimi až pätnástimi rokmi projekty rátali s tým, že motorizovaná bude každá desiata domácnosť. V súčasnosti sa však v sedemdesiattisícovej Trnave tento pomer postupne vyrovnáva a problémy s parkovaním narastajú," povedal tlačový tajomník Mestského úradu v Trnave Pavol Tomašovič. Ako dodal, mesto nesúhlasí s rozširovaním parkovacích plôch na úkor zelene, ktorej v Trnave aj napriek budovaniu "zeleného pásu" stále nie je dostatok. V roku 1997 pribudlo v meste sto nových parkovacích miest za viac ako 2,5 milióna korún, v minulom roku mesto preinvestovalo o necelý milión viac, čo postačilo na výstavbu ďalších stošesťdesiatich miest. V tomto roku má výstavba pokračovať, pričom investície sa majú vyšplhať až k piatim miliónom korún. V budúcnosti plánuje mesto Trnava riešiť parkovací problém v centrálnej mestskej zóne i na sídliskách nielen budovaním extenzívnych parkovacích plôch, ale aj výstavbou parkovacích polyfunkčných objektov. Na najväčšom trnavskom sídlisku Družba využívajú motoristi napríklad poschodové garáže. Nad rozsiahlejšou finančnou podporou výstavby podzemných garáží mesto však neuvažuje. "Perspektívnejšie sú práve poschodové garáže. Výstavbou podzemných garáží by automaticky vzrástli aj tak dosť vysoké ceny nových bytov. Navyše, prioritou mesta v tomto volebnom období je výstavba sociálnych bytov pre mladé rodiny," vysvetlil P. Tomašovič.