tých teda zostalo 4,4 mld Sk. Táto suma sa zároveň najväčšou mierou podieľa na minuloročnej strate ŽSR, ktorá podľa predbežných výsledkov predstavuje 6,8 mld Sk.
V situácii, keď železnice vykazujú neustále sa prehlbujúcu stratu v osobnej preprave a výška cestovného nepokrýva ani základné vstupy prevádzky, je očakávané zvýšenie cestovného nevyhnutným krokom. ŽSR sú nútené reagovať trhovo, minimalizovať náklady a v maximálnej možnej miere pokrývať náklady tržbami," uviedol hovorca ŽSR Miloš Čikovský. Na základe cenového výmeru Ministerstva financií SR Železnice SR zvyšujú od 15. februára ceny cestovného o 35 %, následkom čoho vzrastú tohtoročné tržby o 380 mil. Sk. To však nestačí ani na pokrytie nákladov. Podnikateľský plán ŽSR na rok 1999 je vybilancovaný s nulovým hospodárskym výsledkom za predpokladu, že štát uhradí zo štátneho rozpočtu stratu 5,8 mld Sk vyplývajúcu z rozdielu medzi ekonomicky oprávnenými nákladmi a tržbami z osobnej prepravy v zmysle Zmluvy o výkonoch vo verejnom záujme v osobnej doprave na rok 1999. Ak štát túto sumu v plnej výške neuhradí, ŽSR ju budú považovať za pohľadávku voči štátu. Na jej pokrytie by si ŽSR museli vziať úver, čo by znamenalo ďalšie zvýšenie cudzích zdrojov.