Kórejské automobilky dosiahli výrazný rast predaja

SOUL (SITA, REUTERS) - Hlavné juhokórejské automobilky včera uviedli, že v januári dosiahli veľké objemy predaja. Predstavitelia automobiliek a analytici považujú tento fakt za ďalší signál, že ekonomika krajiny sa úspešne začína spamätávať z krízy.

"Predaj áut na domácom trhu sa oživuje rýchlejšie, ako sme očakávali," povedal jeden z analytikov. Kórejské automobilky predali v januári na domácom trhu 77 334 áut, čo v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka predstavuje rast o 74,6 %. "Spotrebitelia odďaľovali svoje nákupy pre obavy z dlhotrvajúcej recesie. Po objavení náznakov ekonomického oživovania sa však dopyt po automobiloch zvýšil," uviedli predstavitelia automobilky Hyundai.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Aj iné ekonomické údaje svedčia o tom, že situácia v kórejskej ekonomike sa mení k lepšiemu. Investície sa zvýšili a Medzinárodný menový fond zvýšil prognózy rastu hrubého domáceho produktu na tento rok z predchádzajúcej úrovne - 1 % - na 2 percentá. Automobilka Hyundai Motor Co Ltd, ktorá je pobočkou spoločnosti Hyundai Group, uviedla, že celkový predaj jej automobilov vzrástol v januári o 52,1 % na 75 631 kusov. Na export smerovalo 35 811 kusov, čo predstavuje medziročný rast o 23,2 %. Predaj na domácom trhu však vyskočil až o 92,8 % na 39 820 áut. Automobilka Daewoo Motor Co Ltd, pobočka firmy Daewoo Group, dosiahla rast celkového predaja o 122,8 % na 40 824 kusov. Export vzrástol o 267,1 % na 17 314 kusov, kým na domácom trhu vzrástol predaj o 72,8 % na 23 510 kusov. Automobilka Kia Motors Corp predala v januári 44 011 áut, čo je o 25,9 % viac ako v januári 1998. Export vzrástol o 20,4 % na 30 007 kusov, kým predaj na domácom trhu vyskočil o 39,6 % na 14 004 áut.

SkryťVypnúť reklamu

Predstavitelia uvedených troch automobiliek uviedli, že rast predaja dosiahli vďaka oživovaniu kórejskej ekonomiky. Predaj bol však podporený aj debutom nových modelov.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 498
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 177
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 700
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 795
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 994
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 559
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 777
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 503
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu