BRATISLAVA (SME - šim) - Totožnosť jedného zo šiestich občanov Srí Lanky, ktorí vo štvrtok ráno v bratislavskej mestskej časti Vrakuňa zahynuli pod kolesami osobného vlaku, ešte stále nie je známa. Denník SME o tom včera informoval plukovník Pindroch z generálneho riaditeľstva Železničnej polície. Zároveň uviedol, že rušňovodič sa po kolízii podrobil skúške na požitie alkoholu, ktorej výsledok bol negatívny. Prvé podrobnejšie informácie budú mať vyšetrovatelia k dispozícii v priebehu budúceho týždňa, keď budú známe aj výsledky pitvy pozostatkov obetí. Podľa plk. Pindrocha je veľmi málo pravdepodobné, žeby štvrtková katastrofa mohla byť hromadnou samovraždou, jednoznačne sa to však vraj zatiaľ nedá vylúčiť. Úvahy o možnej samovražde sa spájajú predovšetkým so skutočnosťou, že Srílančania išli po koľajisku aj po tom, ako rušňovodič použil výstražný signál. Podľa odborníkov je vylúčené, aby človek so zdravým sluchom na takú vzdialenosť, aká medzi vlakom a jeho neskoršími obeťami bola, nepočul zvuk rušňového klaksónu, ktorého intenzita je asi 120 decibelov. Štvrtková tragédia šiestich občanov Srí Lanky je najväčším železničným nešťastím, aké sa v posledných rokoch na Slovensku stalo. V druhom polroku minulého roka napríklad zahynulo na železničných priecestiach päť ľudí, šesť bolo ťažko a štyria ľahko zranení. Najväčší podiel na tejto bilancii majú vodiči osobných áut, ktorí z celkového počtu 43 nehôd zapríčinili 37, tri spôsobili vodiči nákladných vozidiel, jednu traktorista a dve motocyklisti. Prvým nešťastím na železnici v roku 1999 bola zrážka osobného vlaku s osobným autom na železničnom priecestí medzi stanicami Zemianska Olča a Veľký Meder, ktorá sa stala 19. januára. Vodič, ktorý nerešpektoval výstražné znamenie, i jeho spolujazdkyňa zahynuli.