zhovárame sa s GABRIELOM PALACKOM, ministrom dopravy, pôšt a telekomunikácií SR Úprava cestovného bude pokračovať aj v nasledujúcich rokoch

V texte o balíčku ekonomických opatrení sa píše, že v prípade Železníc SR (ŽSR) a niektorých ďalších podnikov bude zvýšenie cien viazané na "dôslednú kontrolu a analýzu hospodárenia týchto inštitúcií v uplynulom období, na vypracovanie koncepcie ich ...

V texte o balíčku ekonomických opatrení sa píše, že v prípade Železníc SR (ŽSR) a niektorých ďalších podnikov bude zvýšenie cien viazané na "dôslednú kontrolu a analýzu hospodárenia týchto inštitúcií v uplynulom období, na vypracovanie koncepcie ich ďalšieho rozvoja a zdokonalenia mechanizmov umožňujúcich odstránenie asymetrie informácií medzi orgánom regulujúcim ceny a regulovanou inštitúciou".

Prečo sa v prípade ŽSR pristupuje k tomuto zvýšeniu už pred dokončením týchto dokumentov?

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Kontroly a analýzy hospodárenia ŽSR sa vykonávajú priebežne. Celková zadlženosť ŽSR, ktorá predstavuje okolo 26 miliárd korún, vznikla aj v dôsledku neuhrádzania straty za výkony vo verejnom záujme zo strany štátu. Oprávnené ekonomické náklady na osobnú dopravu na rok 1999 sú až 7,712 miliardy korún. Tržby v dôsledku cenovej regulácie predstavujú 1,5 miliardy a ich nárast po úprave cestovného k 1. februáru bude predstavovať sumu 0,386 mld. Rozdiel znamená 5,826 mld korún. Z toho vyplýva, že táto suma by mala byť uhradená zo štátneho rozpočtu, na čo v súčasnosti štátny rozpočet nemá. V prípade neuhradenia tejto straty sa celková zadlženosť železníc ešte zvýši."

SkryťVypnúť reklamu

Ak sa po dokončení analýzy ukáže, že 35-percentné zvýšenie cien cestovného je nedostatočné, budete presadzovať ďalšie zvýšenie?

"Áno. Úprava cestovného bude pokračovať aj v nasledujúcich rokoch tak, aby boli odstránené cenové deformácie. Avšak bude to musieť byť v nadväznosti na vývoj ekonomickej sily obyvateľstva a možnosti štátneho rozpočtu."

Aký bude mať zvýšenie cien cestovného v ŽSR dopad na zamestnanosť v tomto podniku?

"Zvýšenie cien cestovného nebude mať dopad na zamestnanosť ŽSR. Znižovanie počtu zamestnancov ŽSR sa bude vyvíjať v súvislosti s ich transformáciou."

DUŠAN DEVÁN

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 549
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 246
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 704
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 010
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 087
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 936
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 828
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 440
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu