Ale medzi lesným porastom už bolo príjemnejšie. Pretekári sa preháňali do úmoru po trati, ktorá naháňa strach. Komu bude sedieť? V globále je vraj pre technických aj silových jazdcov, čiže pre kompletných. Okolo R. Glajzu vládli pochybnosti o štarte po chorobe. S drkotajúcimi zubami urobil pre nás tento mikrorozhovor. Robo, v akej ste pohode? "To je veľmi ťažká otázka." Pár slov k trati? "Ešte ťažšia." Kto je favoritom? "Švajčiari." A konkrétny tip na majstra? "Thomas Frischknecht." Milan Barényi, ktorý na tejto trati takmer obral o titul práve Glajzu, bol zahriatejší. "Na M SR som roztrhol reťaz, stratil náskok a potom sa všetko pokazilo," zaspomínal pretekár Seat Merida KCK Oslany. Na margo trate s úsmevom dodal: "Je veľmi dobre pripravená, páči sa mi, aj mi v podstate sedí, hlavne, že nie je zamrznutá." Chápte ale, že jeho ciele sú v slovenskom reáli. "Budem spokojný, ak skončím do 30. priečky." Pozrime sa na trať Barényiho očami, aby ste si ju aj vy vedeli predstaviť. "Najskôr nájazd do kopca, potom 150 m stúpanie v teréne, nasleduje prekážka, výbeh 50 m. Potom sa klesá a nasleduje asfaltový úsek, zakončený strmým zjazdom do zákruty. Pasáže na lúke, to je také motanie sa, ale dosť ťažké, lebo naspodku je ľad. Po štarte je najťažší úsek, aký som v cyklokrose zažil. Na trati treba techniku aj silu." J. Nazarej, jeden z veteránov, tvrdí, že je nevyhovujúca pre slovenský cyklokros. Po ťažkom stúpaní vraj mnohým dôjde dych. "Nemáme šancu," dodáva. M. Barényi upresňuje: "Je ťažká, na rýchlej trati by sme my Slováci toľko nestratili ako na tejto silovej, ktorá si však vyžaduje aj perfektnú techniku. A podľa mňa jedným z favoritov je Šimůnek, lebo je to pán technik." Šimůnek sa nad komplimentom pousmial a potvrdil slová o náročnosti trate. "Píšte si tri mená, ktoré zaútočia na titul - Belgičan Nijs, Holanďan van der Poel a Švajčiar Frischknecht." Majster sa vraj nezvykne mýliť. JÁN MIKULA, Poprad