Do roka vymiznú billboardy popri diaľniciach

BRATISLAVA (SME - rf) - Do konca roka musia správcovia alebo užívatelia billboardov podľa nového cestného zákona odstrániť tieto reklamné veľkoplošné zariadenia z diaľnic, ciest pre motorové vozidlá a medzinárodných cestných ťahov. V súčasnosti je na ...

BRATISLAVA (SME - rf) - Do konca roka musia správcovia alebo užívatelia billboardov podľa nového cestného zákona odstrániť tieto reklamné veľkoplošné zariadenia z diaľnic, ciest pre motorové vozidlá a medzinárodných cestných ťahov. V súčasnosti je na trhu päť veľkých firiem, ktoré majú billboardy. Hovorca bratislavského primátora Milan Vajda SME povedal, že príjem z billboardov tvorí asi iba jedno percento mestského rozpočtu, čiže ich odstránenie z diaľničných úsekov "nebude pre mesto katastrofou". Ročný prenájom pozemku, na ktorom sú postavené tieto reklamné zariadenia, je v Bratislave okolo päťtisíc korún. M. Vajda pripomenul, že bývalé vedenie Bratislavy dva roky bojovalo, aby sa billboardy odstránili aj z centra hlavného mesta, no doteraz neúspešne. Asociácia vonkajšej reklamy v súvislosti s cestným zákonom navrhovala vypustiť slová "medzinárodných cestných ťahov". Zákaz umiestňovania reklamných zariadení na pozemných komunikáciách je podľa asociácie "pri terajšej úrovni a stupni intenzity cestnej premávky na diaľniciach vecne neodôvodnený a nesprávny". "Rozšírenie zákazu umiestňovania reklamných zariadení aj na medzinárodné cesty bude mať veľmi nepriaznivé ekonomické dôsledky, a to nie len pre vlastníkov a prevádzkovateľov zariadení a pre ich zákazníkov, ale aj na štátny rozpočet a rozpočet obcí," uvádza sa v stanovisku Asociácie vonkajšej reklamy. V súčasnosti časť ekonomicky silnejších krajín západnej Európy, ktoré majú nepomerne vyššiu intenzitu cestnej premávky, prijala obmedzenie reklamy na diaľniciach, povolená je reklama napríklad v Grécku, Španielsku, Portugalsku, podobne postupujú v Čechách. Členovia asociácie vypočítali, že u nás zákazom takejto reklamy príde o prácu asi 150 ľudí.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 471
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 126
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 697
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 3 697
  5. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 017
  6. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 2 250
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 747
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 548
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu