BRATISLAVA (SME - rf) - Do konca roka musia správcovia alebo užívatelia billboardov podľa nového cestného zákona odstrániť tieto reklamné veľkoplošné zariadenia z diaľnic, ciest pre motorové vozidlá a medzinárodných cestných ťahov. V súčasnosti je na trhu päť veľkých firiem, ktoré majú billboardy. Hovorca bratislavského primátora Milan Vajda SME povedal, že príjem z billboardov tvorí asi iba jedno percento mestského rozpočtu, čiže ich odstránenie z diaľničných úsekov "nebude pre mesto katastrofou". Ročný prenájom pozemku, na ktorom sú postavené tieto reklamné zariadenia, je v Bratislave okolo päťtisíc korún. M. Vajda pripomenul, že bývalé vedenie Bratislavy dva roky bojovalo, aby sa billboardy odstránili aj z centra hlavného mesta, no doteraz neúspešne. Asociácia vonkajšej reklamy v súvislosti s cestným zákonom navrhovala vypustiť slová "medzinárodných cestných ťahov". Zákaz umiestňovania reklamných zariadení na pozemných komunikáciách je podľa asociácie "pri terajšej úrovni a stupni intenzity cestnej premávky na diaľniciach vecne neodôvodnený a nesprávny". "Rozšírenie zákazu umiestňovania reklamných zariadení aj na medzinárodné cesty bude mať veľmi nepriaznivé ekonomické dôsledky, a to nie len pre vlastníkov a prevádzkovateľov zariadení a pre ich zákazníkov, ale aj na štátny rozpočet a rozpočet obcí," uvádza sa v stanovisku Asociácie vonkajšej reklamy. V súčasnosti časť ekonomicky silnejších krajín západnej Európy, ktoré majú nepomerne vyššiu intenzitu cestnej premávky, prijala obmedzenie reklamy na diaľniciach, povolená je reklama napríklad v Grécku, Španielsku, Portugalsku, podobne postupujú v Čechách. Členovia asociácie vypočítali, že u nás zákazom takejto reklamy príde o prácu asi 150 ľudí.