ácie výstavby diaľnic v SR sa bude musieť tempo ich výstavby prispôsobiť finančným možnostiam štátu, ktoré určí štátny rozpočet po ukončení rozpočtového provizória. Podľa slov G. Palacku z finančných dôvodov nie je možné pokračovať v realizácii všetkých projektov z minulých rokov, pričom zdôraznil, že neuhradené faktúry za práce vykonané v roku 1998 predstavujú 1,6 mld Sk.
Niektoré diaľničné úseky sa podľa ministra stavali bez reálneho finančného krytia nákladov. "Takýmto spôsobom nie je možné ďalej pokračovať," vyhlásil G. Palacka. Ubezpečil však, že štát má záujem pokračovať vo výstavbe troch rozostavaných diaľničných úsekov v Košiciach (obchvaty mesta a nadúrovňová križovatka).
V oblasti verejnej dopravy G. Palacka deklaroval ochotu štátu podieľať sa na úhrade finančných prác, ktoré vzniknú podnikom SAD, š. p., pri zabezpečovaní služieb vo verejnom záujme. Minister sa dnes oboznámil aj s technickým stavom košického letiska, ktoré má podľa neho kvalitnú vzletovú a pristávaciu dráhu. Jeho nevýhodou sú odbavovacia hala pre pasažierov a zastaraná riadiaca veža. Slovenské letiská by sa podľa G. Palacku mali transformovať na komerčné spoločnosti s účasťou štátu, významných podnikov, obcí a miest s individuálnym prístupom k jednotlivým letiskám, pričom termín transformácie G. Palacka nešpecifikoval.