jné podnikateľské prostredie a prijíma zákony proti podnikateľom, tak sa zvyšuje nezamestnanosť. Keď si môže podnikateľ dať do nákladov iba tristotisícové auto, to je proti nemu. To nie je proti bežným ľuďom, tým je to jedno," povedal. Na otázku, či HZDS vytváralo dobré podmienky na podnikanie odpovedal: "A bola takáto nezamestnanosť?" Podľa neho nie je pravda, že prepúšťajú podniky, ktoré majú v rukách ľudia z HZDS, ale prepúšťa sa v tých, ktoré boli sprivatizované v prvej vlne kupónovej privatizácie. Informácie o možnom hromadnom prepúšťaní po parlamentných voľbách sa však začali objavovať už začiatkom minulého roka. Vtedajšia poslankyňa Brigita Schmögnerová zverejnila informáciu, že podľa pokynov "predsedu vlády a ďalších členov vlády desiatkam slovenských podnikov sa umelo neprepúšťa, pretože pokyn bol neprepúšťať do volieb". Mieru nezamestnanosti okolo 12 až 13 percent sa však aj tak nepodarilo udržať a ešte pred voľbami vzrástla na takmer 15 percent. Prepúšťali hlavne podniky, kde bola prezamestnanosť a ktoré mali finančné problémy. Námestník Národného úradu práce Július Homola v súvislosti s vývojom nezamestnanosti v roku 1998 povedal, že okrem nedostatku pracovných miest ju ovplyvnil aj nedostatok zdrojov na aktívnu politiku trhu práce a takisto "ide o pokles zamestnanosti a neschopnosť slovenskej ekonomiky generovať dostatok voľných pracovných miest na umiestnenie ponuky".