BRATISLAVA (SME - and) - Služby krízovej linky, ktorú zriadilo ministerstvo zdravotníctva pre občanov, aby ani v súvislosti s krízovou situáciou v zdravotníctve nedochádzalo k porušeniu práv pacienta, využilo počas jej fungovania od 27. novembra 1998 do 4. januára tohto roku 207 ľudí. "Až na malé výnimky, keď napríklad občania požadovali zabezpečiť úlohy, ktoré presahujú rámec pôsobnosti rezortu zdravotníctva, ako je vybavenie dôchodku či plnenie úloh policajného zboru, sme ich požiadavkám vyhoveli a problémy okamžite riešili," informoval SME hovorca ministerstva zdravotníctva I. Garčár. Podľa jeho slov sa väčšina pripomienok týkala odloženia neurgentných plánovaných výkonov, obmedzenia prevádzky niektorých zdravotníckych pracovísk, zabezpečenia liekov a občania žiadali aj rady, ako postupovať pri riešení svojich zdravotných problémov. "Našťastie, žiadne telefonáty sa netýkali bezprostredného ohrozenia života a zdravia pacientov či neodborne poskytnutej zdravotnej starostlivosti. Len v jednom prípade chceli lekári odložiť pacientke, ktorá mala hrčku na prsníku, vyšetrenie mamografom s odvolaním sa na krízový režim a úsporné opatrenia. Prípad sme ihneď riešili," upresnil minister zdravotníctva T. Šagát. Službu na spomínanej linke zabezpečovali lekári a farmaceuti - pracovníci sekcie zdravotnej starostlivosti ministerstva zdravotníctva - 24-hodín denne a boli v kontakte s ostatnými vedúcimi pracovníkmi, krízovým štábom ministerstva zdravotníctva, ako aj riaditeľmi zdravotníckych zariadení v SR. Na otázku SME, prečo sa prevádzka linky končí, hoci krízový režim trvá naďalej, I. Garčár povedal, že išlo len o bezprostrednú pomoc pacientom pri preklenutí najťažšieho prvého mesiaca po zavedení úsporných opatrení.