ŽSR potrebujú komplexnú reštrukturalizáciu

BRATISLAVA (SITA) - Nepriaznivá ekonomická situácia ŽSR si vyžiada komplexnú reštrukturalizáciu firmy. Tá bude zahŕňať aj zníženie vlastných nákladov a reštrukturalizáciu úverov, na ktorú je nevyhnutná garancia vlády. Na tlačovej besede v Bratislave ...

BRATISLAVA (SITA) - Nepriaznivá ekonomická situácia ŽSR si vyžiada komplexnú reštrukturalizáciu firmy. Tá bude zahŕňať aj zníženie vlastných nákladov a reštrukturalizáciu úverov, na ktorú je nevyhnutná garancia vlády. Na tlačovej besede v Bratislave to povedal generálny riaditeľ ŽSR Andrej Egyed.

Podľa jeho slov je hlavným dôvodom súčasného stavu železníc nezvládnutie meniaceho sa ekonomického prostredia SR, častá výmena vrcholového manažmentu a zlá úverová politika, ktorá dostala železnice do veľkých dlhov. Tie sa v súčasnosti odhadujú na 25 mld Sk. ŽSR evidujú záväzky voči sociálnej poisťovni, zdravotným poisťovniam a ich daňová zadlženosť predstavuje asi 500 mil. Sk. "Železnica prestáva pracovať plynule, v súčasnosti dochádza aj k zadlženiu nákladnej dopravy. V budúcom roku chceme uhradiť záväzky vo výške 9 mld Sk dlhovej služby," uviedol Egyed. Podľa jeho slov od roku 1990 stúpli náklady ŽSR o 92 %, tržby o 51 %, počet pracovníkov o 20 %. Podľa predpokladov v tomto roku prepravia ŽSR 60,1 mil. ton tovaru (vlani 59 mil. ton), 70 mil. osôb (71 mil.). Počet zamestnancov predstavuje v súčasnosti 49,3 tis. (49,4 tis.) a celkové náklady 23,8 mld Sk (24,5 mld Sk). Tržby osobnej dopravy by mali dosiahnuť 1,7 mld Sk, čo je o 0,1 mld viac ako minulý rok. Tržby nákladnej dopravy by mali predstavovať 14,2 mld Sk, v porovnaní s rokom 1997 je to viac o 1,7 mld Sk. Osobné náklady ŽSR stúpli z vlaňajších 8,8 mld Sk na tohtoročných 10,0 mld Sk.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Plánované zvýšenie cestovného by malo podľa Egyeda v prípade 50 % priniesť nárast tržieb cez 500 mil. Sk. V tejto súvislosti sa očakáva aj pokles cestujúcich zhruba o 8 %.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  6. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  7. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  8. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 561
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 279
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 708
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 065
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 243
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 925
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 845
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 415
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu