
Obrázok typický pre prevažnú časť pretekov majstrovstiev sveta formuly jeden v malajzijskom Sepangu. Na čele dva vozy Ferrari, prvý úradujúci majster sveta Michael Schumacher, druhý jeho tímový kolega Rubens Barichello. Zostatok poľa je s odstupom za nimi. FOTO - REUTERS
Nevídanou suverenitou oplýva na začiatku nového ročníka formuly 1 talianska stajňa Ferrari. Pred dvoma týždňami v Austrálii odsúdil súperov do úlohy štatistov Michael Schumacher z Nemecka a teraz v Malajzii sa k nemu pridal aj tímový spolujazdec Rubens Barrichello z Brazílie. Ich červené autá krúžili na okruhu Sepang pri palmovej plantáži najrýchlejšie, či svietilo slnko, alebo sa spustil tropický dážď. „Model F 2001 je najlepšie vozidlo, na akom som kedy jazdil,“ chválil svojich inžinierov a mechanikov 32-ročný Schumi, ktorý je na vrchole slávy.
Šiestym prvenstvom za sebou v ef jednotke sa stal najlepším žijúcim jazdcom (Talian Alberto Ascari, ktorý zahynul v roku 1955 v Monze, vyhral v roku 1952 na Ferrari šesť pretekov za sebou a v nasledujúcom roku pridal ďalšie tri v sérii). Triumf v Malajzii je celkove 46. v kariére rodáka z Kerpenu, už len päť víťazstiev ho delí v historických tabuľkách od prvého Alaina Prosta z Francúzska. M. Schumacher láme rekordy a jeho súperi sa len bezmocne prizerajú. Najlepšie zarábajúci športovec na svete s ročným príjmom vyše 110 miliónov mariek vie skrotiť 850 koní pod kapotou a poháňa ich od jedného prvenstva k ďalšiemu. M. Schumacher priviezol do Maranella titul po dlhých 21 rokoch a keď zhodil z chrbta toto ťaživé bremeno, vyhráva s úsmevom na tvári. Od 10. septembra 2000 v Monze formula 1 nepozná iného víťaza.
V Sepangu pri rovníku ferraristi chladnokrvne zvládli aj bláznivé podmienky, keď sa po štarte spustil krátky tropický lejak. „V treťom kole som na mokrom úseku v zákrute z prvej pozície vyletel z trate, auto sa však nepoškodilo. Zaskočilo ma, že v depe som vyše minúty musel čakal, kým mechanici predo mnou vybavia Barrichellovo auto. Dal som si obuť pneumatiky so strednou zmesou a keď začalo schnúť, získavali sme pred súpermi na mokrých gumách výhodu,“ priblížil Schumi kritický moment pretekov. Tzv. bezpečnostné vozidlo opustilo trať v 10. kole a Michael sa z 11. miesta za šesť kôl hravo dostal na špicu!
V predchádzajúcich sezónach sa s Ferrari o prvenstvo v súťaži jednotlivcov i v tímoch bili jazdci McLarenu. Strieborné šípy teraz akoby mali o rýchlosť menej. „Naším problémom je aerodynamika. Musíme sa zavrieť do vzdušného kanála, testovať, v tréningu auto nevylepšíme,“ pomenoval ťažkosti David Coulthard. Škótsky pilot po 8. mieste v kvalifikácii zachránil na VC Malajzie aspoň tretiu priečku, kým frustrovaný Mika Häkkinen sa naháňal s R. Schumacherom, Frentzenom, Verstappenom, aby nakoniec skončil aspoň šiesty. Dvojnásobný majster sveta z Fínska si v tomto ročníku pripísal prvý bod - už sa vyrovnal svojmu krajanovi, nováčikovi v F 1 Räikkonenovi…
Za ten čas M. Schumacher a Ferrari kladú základy pre ďalší titul majstra sveta. ONDREJ GAJDOŠ
(Spravodajstvo z VC Malajzie
na 28. strane)