"Foyer bratislavského divadla Štúdio S poskytol priestor na výstavu už nejednému maliarovi, grafikovi i karikaturistovi, ale ešte tu nevystavoval kresby nik s ekonomickým vzdelaním a praxou a zaručene žiaden liberálny ekonóm," povedal uplynulý piatok umelecký riaditeľ Štúdia S Milan Lasica predtým, než prevzal funkciu krstného otca a šampanským oblial knihu kresieb Františka Okruhlicu s textami Tomáša Janovica Najlepšie od… Výstavu, ktorá bude sprístupnená do 12. januára uviedol kurátor výstavného programu Štúdia S Bohumír Bachratý "…František Okruhlica vo svojich humoristických kresbách myslí a cíti. Aj napriek tomu, že jeho kresby vychádzajú zo situačného humoru a sú to najčastejšie akčné príbehy, myšlienková pointa v nich je zastavením a uvedomením si podstaty: futbalista sedí na lopte ako Rodinov Mysliteľ, myška je rada, že sa v tme konečne objavilo svetlo mačacích očí, Slovensko sa zakliesnilo nad priepasťou a dva barany tvrdo konfrontujú svoje tvrdé hlavy a (mäkké mozgy), remeň na hlave je utiahnutý a cestár oddychujúci pod stromom si myslí, len mi zasa nalej a na cestu píše atď…" Divadlo Štúdia S bolo vždy naklonené inteligentnému humoru, preto Okruhlicove úsmevné a múdre humoristické kresby a karikatúry, ironizujúce všetkých démonov našej doby (od démonstva súhlasu a poníženosti až po démonstvo nadradenosti a nenahraditeľnosti), pôsobia osviežujúco a príjemne. Inštalácia je estetická a dôvtipná vrátane knihy zavesenej na špagátiku (vraj lepšie, ak visí iba kniha…). Na priečelí oproti vstupu je šesť zväčšenín kresieb, ktoré akoby chceli (podľa slov B. Bachratého) charakterizovať tok nášho (slovenského?, všeľudského?) smerovania od zápasníckej arény až po vysnenú métu z kozmu, tú nepodobnú nevlastnú sestru Zeme - Venušu, lepšie povedané len po jej nediskrétnu zadnú časť. (ml)