va dopravy František Kurej tvrdí, že pri tejto alternatíve treba do konca roka 2002 vynaložiť 38 miliárd korún. "V tom sa počíta aj s prostriedkami, ktoré by sa využili na konzerváciu niektorých stavieb aj na splácanie penále vyplývajúcich z neplnenia zmluvných vzťahov," povedal. Aj pri realizácii tejto alternatívy sa však za prioritu bude považovať výstavba diaľnice na území Bratislavy. V budúcom roku treba splatiť viac ako 5 miliárd úrokov a istín vyplývajúcich z úverov požičiavaných na výstavbu predchádzajúcou vládou. Za problém pri získavaní zdrojov na výstavbu označil F. Kurej nízky rating SR. Od nového roka budú poplatky za užívanie diaľnic, čiže známe "diaľničné nálepky", drahšie o 100 percent, z čoho sa získa 280 miliónov korún navyše. "Týchto 280 miliónov nám však zhltne údržba už existujúcej cestnej a diaľničnej siete," vysvetlil F. Kurej. Utlmenie výstavby diaľnic ostro kritizuje súčasná opozícia. Naopak, politici súčasnej vládnej moci kritizovali vysoké tempo výstavby diaľnic, čo podľa nich spôsobovalo prudké zadlžovanie sa krajiny. Len v tomto roku sa odovzdalo ešte za Mečiarovej vlády asi 100 kilometrov nových diaľnic. Z toho však bola viac ako polovica polprofil, čiže išlo iba o jednu cestu. Na mnohých úsekoch išlo iba o dostavanie druhého profilu k už existujúcej ceste prvej triedy.