Vianočná nákupná horúčka sa ešte všade neprejavila

BRATISLAVA (SME - ru) - Vianočná nákupná horúčka v nejednom obchodnom stredisku zatiaľ nenabrala také obrátky, aké by sa dali očakávať v tomto čase. Konštatujú to najmä vedúci pracovníci niektorých bratislavských obchodných domov, informácie z iných ...

BRATISLAVA (SME - ru) - Vianočná nákupná horúčka v nejednom obchodnom stredisku zatiaľ nenabrala také obrátky, aké by sa dali očakávať v tomto čase. Konštatujú to najmä vedúci pracovníci niektorých bratislavských obchodných domov, informácie z iných krajov však často hovoria o opaku. "Ešte to nie je tá správna nákupná horúčka," uviedol oblastný riaditeľ Baumaxu v Bratislave František Čivre. Podľa jeho slov predaj v ich troch obchodných domoch (dva v hlavnom meste, jeden v Košiciach) je zatiaľ porovnateľný so situáciou v novembri, pričom predvianočné návaly vypuknú podľa neho zrejme až najbližší víkend. IKEA Bratislava zažíva na tento čas slušné tržby, približne rovnaké ako v minulom roku. Ako však zdôraznila pracovníčka marketingu Jana Hrubcová, do vývoja tržieb zasiahla túto jeseň neštandardná situácia, keď tesne po septembrových voľbách ekonomická situácia spôsobila aj u nich nezvyčajný nákupný ošiaľ. Terajšie tržby sú preto paradoxne oproti októbru stále o čosi nižšie. Podľa informácie zo žilinského Tesca vývoj tržieb už za minulý mesiac bol veľmi dobrý, najväčšie návaly zákazníkov síce ešte len čakajú, ale plán, ktorý si dali na december, plnia. Hoci aj tu mali po voľbách zvýšený predaj bielej techniky a elektroniky, v celku vtedajšie tržby nezatieňujú terajšie. Vo zvolenskom Priore tiež ešte na tržbách neregistrujú predvianočný nákupný zhon, zvýšili sa len počty návštevníkov. V prešovskom Tescu už narastá predaj, jeho intenzita je porovnateľná s minulým rokom. "Vianočné nákupy sú v posledných rokoch rozložené do dlhšieho časového horizontu, preto ich intenzitu necítime ako kedysi. U nás sme vianočný predaj odštartovali už 10. októbra," uviedla ekonómka podniku.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  6. Probiotiká nie sú len na trávenie
  7. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 324
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 5 855
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 688
  4. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 201
  5. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 2 641
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 2 422
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 732
  8. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 570
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu