Rozprávka o svätom Mikulášovi *Rozprávka pre dospelé deti

Najväčší supermarket v meste bol vysvietený ako nádherný prelud, ako fatamorgána na púšti, ako terasa samotného pekla. Blížil sa čas vianočný, čas, keď sa dalo z vrecák ľudí vytiahnuť najviac peňazí, marketingový vrchol celého roka. Z dômyselne ukrytých .

Najväčší supermarket v meste bol vysvietený ako nádherný prelud, ako fatamorgána na púšti, ako terasa samotného pekla. Blížil sa čas vianočný, čas, keď sa dalo z vrecák ľudí vytiahnuť najviac peňazí, marketingový vrchol celého roka. Z dômyselne ukrytých reproduktorov sa rinula zmes hluku, hudby a spevu - koledy s reklamnými sloganmi, rolničky so stupídnymi slovami. Aj Mikuláš si kupuje podielové listy našej banky, spievalo sa v jednej z nich. A Mikulášov ste stretli na každom kroku. V oddelení kávy stál Mikuláš, ktorý mal na pleci veľké vrece s kávou. V športových potrebách mal Mikuláš na sebe otepľovačky a v ruke držal lyže tej najzvučnejšej značky. V alkoholickom sektore bol dokonca Mikuláš v tvare fľaše vodky. Niektorí Mikulášovia boli z papiera, iní laminátoví a motalo sa tam aj niekoľko živých Mikulášov. Jeden z nich predával vysávače, iný zasa ponúkal stieracie žreby a tretí krstil v hudobninách svoje najnovšie cédečko. Blížil sa 6. december, deň svätého Mikuláša, ale celý týždeň patril Mikulášom. Boli to úspešní, ružolíci a vypasení Mikulášovia, ktorí vyzerali ako milionári na penzii, ako bezstarostní dôchodcovia, ktorí si celý život platili poistku v istej poisťovni zvučného mena, ako členovia dozorných rád a fondov, ktorí budú už do smrti brať dividendy a tučné odmeny. Boli to karikatúry Mikulášov, ktorých vytvorila táto zdegenerovaná doba. Mali plné vrece hračiek a sladkostí a všelijakých iných vecí, po ktorých sa celý rok túži a vzdychá. Nerozdávali ich, ale predávali. Čo je to však za dar, ktorý sa musí kúpiť? V supermarkete, najväčšom supermarkete v meste, bola hlava na hlave. Všetci sa tlačili, štuchali, odstrkovali, každý sa chcel predbehnúť a dostať k svojej výhre. A celkom na konci nekonečného radu, posledný zo všetkých, predbiehaný a sácaný, stál Mikuláš. Bol to naozajstný Mikuláš, ten pravý a jediný Mikuláš, bez kožucha s pelerínou a berly s elektrickými žiarovkami. Nemal vrece a namiesto biskupskej špicatej čapice mal kockovanú šiltovku. Stál trpezlivo v rade a na dlani mal niekoľko mincí. Preratúval ich stále znova, pretože sa bál, že nebude mať dosť na zaplatenie. Svätý Mikuláš kúpil čokoládu, tú najmenšiu a najlacnejšiu čokoládu, ktorú tam mali. Chcel ju darovať dieťaťu, na ktoré v ten večer zabudnú, ktoré nedostane nijaký darček od rodičov alebo reklamných agentúr alebo hračkárskej firmy alebo solventnej charity, ktorá príde s televíznym štábom a rozsvietenými reflektormi. Rad postupoval pomaly a čokoláde v Mikulášovej dlani hrozilo, že sa roztopí. Mikuláš zaplatil - vyšlo mu to na halier presne! Teraz už nemal ani korunu. Veselo, ujko, veselo! zahlaholil mu pri uchu zvučný, optimistický hlas. Bol to vypasený Mikuláš nejakého nadnárodného monopolu, ktorý hulákal: Veď je dnes Mikuláša! Ja viem, povedal naozajstný Mikuláš a pridal do kroku. Tam kdesi, v sivých panelákových domoch, už naňho túžobne čakalo dieťa.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  2. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  3. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  4. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  5. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  6. Probiotiká nie sú len na trávenie
  7. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  8. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 319
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 5 839
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 685
  4. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 3 204
  5. Do čoho sa oplatí investovať: zateplenie, čerpadlo či okná? 2 682
  6. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 2 390
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 740
  8. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 565
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu