Čo by sme neverili, realita nás presviedča, že to tak naozaj môže fungovať.
Tento chlapík však geniálnym spôsobom vyjadril podstatu obchodníctva. Obchodníci sú starí ako ľudstvo samé. Raj bol ešte grátis, ale po vyhadzove z neho sa už za všetko platí. Obchodníctvo je teda stav počestný a poctivý. Keď sa však dostanem do obchodov u nás, začínam o tomto názore vážne pochybovať.
Pretože mnohí obchodníci u nás (tí poctiví nech sa neurážajú!) sú iba obyčajní kšeftári. Nakúpia za dolár, ale neuspokoja sa so ziskom 50 %! Musia z toho vytĺcť tri, štyri, päťkrát toľko! Prejavuje sa to napríklad so železnou zákonitosťou vždy, keď sa začne hovoriť o zdražovaní. Ešte sa iba tušil nedostatok kávy, obchodníci už zdvihli jej cenu. Ešte sa len spomínalo zdraženie papiera, obchodníci už na druhý deň zdvihli ceny!
Ešte sa iba pripravuje zdraženie energie, obchodníci už preceňujú! Preceňujú tovar a podceňujú nás, zákazníkov. Pretože keď si obchodník nebude vedieť ceniť kupujúceho, nepomôže mu jeho dravosť a žravosť.