že jeho úlohou bude zabezpečenie medzinárodnej a vnútroštátnej dopravy podľa potrieb štátu. Opodstatnenosť vzniku národného dopravcu obhajoval aj slovami: "Kto bol na dovolenke v Tatrách, videl veľa ruských solventných turistov, ktorí požadujú priame linky z Moskvy. Na základe týchto analýz si myslím, že spoločnosť bude úspešná." Vláda odobrila projekt Slovenských aerolínií (SA) a dala súhlas, aby sa bez výberového konania stali národným dopravcom, ktorý realizuje náročný dovoz lietadiel z Ruska. Podľa informácií z dennej tlače vtedajší prezident SA Viliam Veteška plánoval začať leteckú prevádzku 26. 10. 1997 s prepravnou kapacitou 540 tisíc ľudí ročne. Oneskorovaním dodávok ruských lietadiel sa plány korigovali a lietať sa malo začať až od 29. 3. 1998 na trati Bratislava - Moskva. Pri predstavovaní nového loga v Tatranskej Lomnici v polovici marca V. Veteška vyhlásil, že v priebehu roka 1998 plánujú otvoriť aj linku Bratislava - Košice - Kyjev a linky z Bratislavy do Milána, Mníchova, Londýna, Amsterdamu a Bruselu. Avizoval aj ďalšie spoje na západ, do miest bývalého ZSSR a na Blízky východ. Od konca marca mali SA prebrať po Tatra Aire linky z Bratislavy do Košíc, Zürichu a Prahy. Spolupráca však stroskotala. V polovici marca sa prvý let do Moskvy odložil z 29. marca na 1. mája. Prvého mája lietadlo SA konečne vzlietlo. V lete 10. 8. otvorili SA linku Bratislava - Košice, na ktorú si od českého dopravcu prenajali 33-miestne lietadlo Saab 340. Koncom októbra linku zrušili.