ie leteckej dopravy "pre pretrvávajúce problémy". Obe strany vytiahli na svoju obhajobu zdanlivo nespochybniteľné argumenty (pozri tabuľku vedľa), po pár dňoch sa však dohodli nezverejňovať ďalej priebeh kauzy až do jej vyriešenia. Treba ešte dodať, že SA sa proti odobratiu povolenia odvolali a nevylučujú ani súdnu dohru. Čo tomu bezprostredne predchádzalo? SA si ako slovenský národný dopravca prenajali od štátu tri 150-miestne lietadlá TU-154. Lenže tieto mali podľa pôvodných predstáv už dnes lietať na niekoľkých pravidelných linkách, čo sa, s výnimkou jednej linky do Moskvy, nedeje. SA sa dnes síce hrdia počtom prepravených ľudí, keď od mája do konca októbra 1998 s nimi letelo 81 819 osôb, z toho však až 95 % na nepravidelných (objednaných) linkách. Ako uviedol námestník leteckej spoločnosti Tatra Air K. Němec, je paradoxom, že národný dopravca, ktorý mal pre potreby štátu budovať vo verejnom záujme hlavne pravidelné linky - na to si prenajal 3 štátne lietadlá s odkladom splátok - vyvíja masovú komerčnú činnosť a preberá charterové lety od zavedených dopravcov, ktorí by to zvládli aj bez neho. SA vehementne odmietajú podozrenia z nadŕžania vo svoj prospech zo strany bývalej politickej moci. Niekdajší prezident SA, teraz predseda dozornej rady, nedávno odvolaný splnomocnenec vlády pre civilné letectvo V. Veteška sa v týchto dňoch vyjadril pre médiá, že za všetkým vidí útok na svoju osobu. F. Stolárik, novým ministrom dopravy zosadený generálny riaditeľ sekcie civilného letectva, ktorý sa na MDPT vari najviac točil okolo založenia SA, tvrdí, že letecké spoločnosti, nielen SA, vznikali v SR za existencie veľmi vágneho leteckého zákona. Diery v legislatíve si dopravcovia pri zakladaní spoločností využívali po svojom. Ako vyhlásil Stolárik, hoci šéfoval sekcii, štatút o národnom dopravcovi nikdy nepodpísal. Považoval ho vraj voči ostatným dopravcom za likvidačný. Z kruhov dopravcov zase veľmi často zaznievajú hlasy o nekompetentnosti bývalého vedenia ministerstva i sekcie. Na nekompetentnosť poukazovala už dávnejšie napríklad aj Slovenská asociácia cestovných kancelárií - vo vzťahu k zákonu o Fonde na rozvoj letísk, ktorý sa tiež tvoril na spomínanej sekcii a NR SR ho následne v apríli t. r. neodhlasovala.