BRATISLAVA (SME - ch) - Bývalý ústredný riaditeľ Slovenskej televízie (STV) Igor Kubiš predal podiel STV v spoločnom podniku s reklamnou agentúrou IP a zároveň predĺžil zmluvu s touto agentúrou do roku 2003. Pre SME to potvrdil Petr Volný, riaditeľ IP Bratislava, s. r. o. Odmietol informácie, podľa ktorých mal Kubiš podpisom tejto zmluvy pripraviť STV o zisky z televíznej reklamy. Podľa P. Volného bude nová zmluva pre STV prínosom, lebo sa znížilo percento provízie, ktoré bude IP dostávať za sprostredkovanie reklamy. Podľa jeho slov sa tak zisk STV zvýši, aj keby objem reklamy ostal nezmenený. Zmluvu označil za štandardnú a na 90 percent zhodnú so zmluvami IP s televíziami v iných krajinách, napríklad v Čechách či Maďarsku. Obchodno-organizačný riaditeľ STV Ľuboš Jariabka sa k výhodnosti či nevýhodnosti novej zmluvy zatiaľ nemohol vyjadriť, lebo, ako uviedol, v súčasnosti sa vypracováva jej právna analýza. Dodal, že nové vedenie STV takmer každý deň nachádza nové zmluvy, ktoré môžu byť pre STV nevýhodné. Keďže sú zväčša chránené pred vypovedaním vysokými pokutami, bude sa nový manažment snažiť hľadať riešenia prijateľné pre obe zmluvné strany. Zmluvu o predaji podielu STV v spoločnom podniku podpísal Igor Kubiš 28. októbra 1998 (odvolaný z funkcie bol 11. novembra). Podľa našich informácií by predaj mal STV vyniesť 650 tisíc korún, pričom trhová hodnota podielu sa odhaduje na niekoľko miliónov.