Úspech dizajnéra Dušana Juneka v Japonsku

BRATISLAVA, KJÓTO (PRE SME - BOHUMÍR BACHRATÝ) - Slovenský grafický dizajnér Dušan Junek (1943) patrí dnes už ku klasikom moderného slovenského grafického dizajnu a je jeho úspešným, domácim i zahraničným reprezentantom. Najnovší výrazný svetový úspech ..

BRATISLAVA, KJÓTO (PRE SME - BOHUMÍR BACHRATÝ) - Slovenský grafický dizajnér Dušan Junek (1943) patrí dnes už ku klasikom moderného slovenského grafického dizajnu a je jeho úspešným, domácim i zahraničným reprezentantom. Najnovší výrazný svetový úspech D. Juneka súvisí s 3. celosvetovou Konferenciou OSN o klimatických zmenách na Zemi, ktorá sa konala v japonskom meste Kjóto. Súčasťou konferencie bola výstava s tematikou plagátov o životnom prostredí, na ktorú japonskí usporiadatelia výberovo pozvali iba 100 grafických dizajnérov z celého sveta. Zo Slovenska to bol práve D. Junek, umelecký riaditeľ GRAFIQ Studia v Bratislave. D. Junek pre túto expozíciu vytvoril plagát The Earth - Intellect is Life! (Zem - Rozum je život!). Archetypom gule vyznačenej modrými rovnobežkami a poludníkom je chránený ľudský mozog vyžarujúci červené a žlté lúče inteligencie i citlivosti, a to všetko sa vznáša nad zelenou elipsou živého života našej planéty. Vďaka rozumu i citu žijeme a naša Zem s miliónmi ľudí letí nekonečným vesmírom. Plagát D. Juneka mal v Japonsku mimoriadny ohlas. Prostredníctvom svojej Environmental Agency of Japan ho vybrala japonská vláda ako hlavný vizuálny symbol pre celonárodnú kampaň zameranú na globálnu ochranu života. D. Junek zvíťazil spomedzi 74 svetových a 54 najvýznamnejších japonských grafikov. Podľa slov riaditeľa Global Environment Department of Japan T. Takeušiho sa tak stalo "pre vysokú mieru komunikatívnosti, univerzálne zrozumiteľnú umeleckú reč diela a vtipný nápad, propagujúci takú závažnú tému pre celé ľudstvo". Počas tohtoročnej jesene sa koná v celom Japonsku séria sympózií a mediálnych akcií, ktoré podporujú filozofiu a myšlienky nevyhnutnej globálnej ochrany životného prostredia našej Zeme. Symbolom týchto japonských akcií svetového významu je práve plagát slovenského umelca Dušana Juneka.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME

Komerčné články

  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  3. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  4. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre
  5. Zažite začiatkom mája divadelnú revoltu v Bratislave!
  6. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor
  7. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné
  8. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  1. Leto, ktoré musíš zažiť! - BACHLEDKA Ski & Sun
  2. Slovensko oslávi víťazstvo nad fašizmom na letisku v Piešťanoch
  3. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy
  4. Zlaté vajcia nemusia byť od Fabergé
  5. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max
  6. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice?
  7. Ako ročné obdobia menia pachy domácich miláčikov?
  8. Probiotiká nie sú len na trávenie
  1. Myslíte si, že plavby nie sú pre vás? Zrejme zmeníte názor 6 581
  2. Expertka na profesijný rozvoj: Ľudia nechcú počuť, že bude dobre 6 302
  3. Unikátny pôrod tenistky Jany Čepelovej v Kardiocentre AGEL 4 712
  4. V Košiciach otvorili veľkoformátovú lekáreň Super Dr. Max 4 113
  5. CTP Slovakia sa blíži k miliónu m² prenajímateľnej plochy 3 332
  6. Jeho technológie bežia, keď zlyhá všetko ostatné 2 918
  7. Ako mať skvelých ľudí, keď sa mnohí pozerajú za hranice? 1 860
  8. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 1 400
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťZatvoriť reklamu