h desiatich rokoch zahraničnej konkurencii, čo podľa protestujúcich povedie k zníženiu počtu pracovných miest.
Štrajk vážne ochromil železničné spoje v oblasti Paríža, kde štrajk cestujúcich prinútil použiť autá, čo viedlo k vytvoreniu zápchy na cestách. Francúzske štátne železnice SNCF oznámili, že v krajine vypravili len tretinu plánovaných vlakových spojov.
Dopravné problémy štrajk spôsobil tiež v Belgicku, kde sa na cestách tvorili veľké rady áut ako ten na diaľnici Brusel-Gent, ktorý bol dlhý až 40 kilometrov. V Grécku údajne nevypravili ani jednu vlakovú súpravu a železničiari prišli demonštrovať k aténskemu ministerstvu dopravy. Naopak malý dosah mali podľa agentúry AP časovo obmedzené štrajky v Portugalsku, Španielsku, Luxembursku. V Rakúsku, Nemecku, Holandsku a Británii obmedzili odbory protest len na informačnú kampaň.
Komisár Neil Kinnock, ktorý má na starosti dopravu, včera opäť vyhlásil, že návrhy európskej exekutívy, proti ktorým je štrajk namierený, majú vytvoriť podmienky pre konkurencieschopnosť a oživenie železníc. Uviedol, že návrhy komisie neohrozujú zamestnanosť železničiarov a že úbytok pol milióna pracovných miest na železniciach za minulých pätnásť rokov má na svedomí zmenšovanie sa podielu dopravného trhu, ktorý pripadá na železnice.