O aké problémy ide?
"Ide o cielený útok proti Slovenským aerolíniám. Tiež by som rád vedel, z čoho nás obviňujú, z porušovania akých predpisov. Doteraz nebolo upozornenie, ktoré by malo predchádzať odňatiu licencie. Na základe čoho poverený generálny riaditeľ sekcie civilného letectva Juraj Durdík tvrdí, že čaká na protokol z poslednej vykonanej previerky Leteckého úradu a na druhej strane už hovorí, že čaká na návrh sankcií za porušovanie leteckých predpisov, keď doteraz ani jeden protokol nekonštatoval porušovanie. Títo páni sa ani netajili pri osobných rozhovoroch, za koho hrajú, komu by sa hodili nové lietadlá. Znemožnili sa niektorí vedúci činitelia sekcie civilného letectva."
O situácii v leteckej spoločnosti niečo napovedá aj fluktuácia pilotov. Nezaznamenali ste v poslednom čase výmenu či úbytok v tomto smere?
"Nezaznamenávame úbytok pilotov, naopak. Pred pár dňami sme privítali niekoľkých pilotov z Tatra airu. Za posledné štyri mesiace neodišiel od nás ani jeden, naopak, ich rady sa rozrástli."
Prečo sa nepodarilo doteraz zaviesť niektoré pravidelné linky, o ktorých vedenie SA pompézne informovalo. Napríklad do Mníchova, Bruselu…
"Dnes mala byť napríklad otvorená linka Bratislava - Brusel v spolupráci s Lufthansou. Administratívnym zásahom štátnych úradníkov nie je dodnes rozhodnutie ani kladné, ani záporné. Zahrali sa na mŕtveho chrobáka, aby naťahovali čas až do konca roka, keď musí prísť znova k požiadaniu prevádzkového povolenia."
Tento problém predsa musí siahať ešte do čias bývalej vládnej garnitúry…
"Nemám na mysli najvyšších úradníkov, čiže ministra, ale úradníkov na ministerstve priamo zodpovedných za civilné letectvo. Tí sa s vládami nemenia." (ru, rf)