sku v posledných rokoch sa udržoval medzi 58 až 66 %. Obchodná politika ŽSR si kladie za cieľ, aby tento podiel neklesol pod 58 %. Ceny osobnej dopravy na železniciach sú regulované ministerstvom financií, ich výška je 6-krát nižšia ako úroveň v západoeurópskych krajinách. Preto v osobnej doprave vykazujú ŽSR vysokú stratu, ktorú vykrýva nákladná doprava, čo je na úkor rozvoja železníc. Napriek poklesu prepravy tovarov vzrástlo inkaso za nákladnú prepravu za 9 mesiacov tohto roka o vyše 1 mld Sk. Dosiahlo sa to zvýšenými tarifami a objektivizáciou prepravných dohôd so zákazníkmi. ŽSR si zobrali úvery celkom v objeme 16 mld Sk, ich úroveň sa zasa zvýšila. ŽSR počítajú tento rok s plánovanou stratou 3,8 mld Sk. Uvedené údaje poskytol TASR hovorca ŽSR Miloš Čikovský.