Ste prvým jazdcom zo Slovenska s titulom majstra Európy v pretekoch automobilov do vrchu. Prvenstvo v majstrovstvách centrálnej Európy - zóne a v šampionáte Slovenska je už takmer samozrejmosťou. Ktorá z 18 súťaží vo vašej skupine N bola najťažšia?
"Začiatkom októbra sa o majstrovi Európy rozhodovalo v posledných pretekoch v španielskom Al Fite. Chorvát Niko Pulič mal päťbodový náskok, vyhral aj prvú jazdu. Pred druhou jazdou na niektorých úsekoch trochu spŕchlo, čo môj najväčší súper zrejme trochu podcenil. V jednej zákrute vyletel z trate, rozbil auto. Jazdil som pred ním, a tak som ho márne čakal v cieli. Potom som pochopil, že prvenstvo v tomto ročníku patrí mne."
Ako to znášal Pulič?
"Športovo, zagratuloval mi. Je synovcom prezidenta Chorvátska Franja Tudžmana a je v rodnej krajine veľmi populárny. Jeho podmienky sú s našimi ťažko porovnateľné."
Jazdíte na vozidle Ford Escort Cosworth 4x4 v tíme Matador Pneusport Racing. Aký bol rozpočet na minulú sezónu?
"Vyše 4,5 milióna korún. Niektorí súperi majú aj dvojnásobne vyšší."
Máte auto vyrobené roku 1992, pred súťažou ho mechanici repasovali. Na čom jazdí konkurencia?
"Absolútne hodnotenie vyhral Čech Otakar Krámský na novom BMW M3, na ktorom jazdí aj spomínaný Pulič. Motor má o 70-80 koní vyšší výkon ako náš Ford. Treba povedať, že aj motor môjho vozidla by mohol byť silnejší, avšak Medzinárodná automobilová federácia v pravidlách dovolila otvoriť tzv. restriktory len na priemer 32. Z tohto dôvodu točím motor len do 5000 otáčok."
Vlani ste v "Európe" skončili na 2. mieste, predtým na treťom. Postupnosť je zrejmá. Čo si naplánujete o rok?
"Chcel by som majstra Európy v absolútnom hodnotení. Zostávam pri súčasnom aute. Na budúci rok by mal prísť Ford Focus s úplne inou konštrukciou, ale na tom budem pretekať zrejme až v roku 2000."
Aký máte jazdecký sen?
"Láka ma súťaženie na okruhoch, v Nemecku majú triedu Superturist aj DTM. Finančne je to však nesmierne náročné, a tak zostávam pri mojich ‚kopcoch‘."
(on)