BRATISLAVA (SITA) - Dlhodobým strategickým cieľom slovenského výrobcu pneumatík Matador, a. s. Púchov je presadiť sa ako dodávateľ prvej výbavy pre renomovaných výrobcov pneumatík ako napríklad Volkswagen, s. r. o. Bratislava. Napriek tomu spoločnosť nepredpokladá zvýšenie podielu prvej výbavy na celkovom objeme predaja. Ten v súčasnosti predstavuje približne jednu tretinu. Ako uviedol Jozef Kapec z Informačného centra, jednou z príčin sú súčasné celosvetové trendy v automobilovom priemysle, ktoré svedčia o koncentrácii. Najvýznamnejšími odberateľmi prvej výbavy sú v súčasnosti automobilky Škoda a Autovaz. Kým Škoda pravidelne odoberá dohodnuté množstvá pneumatík, odbery VAZ Togliatti boli poznačené nestabilnou finančnou situáciou ruského výrobcu, ako aj celkovou situáciou na ruskom automobilovom trhu. V oblasti prvej výbavy nákladných pneumatík sa zasa výrazne prejavuje stagnácia českých výrobcov nákladných automobilov, hlavne značky Tatra. Novým odberateľom Matadoru sa stal rumunský výrobca osobných automobilov Dacia. V súčasnosti už spoločnosť prehodnocuje svoje strategické ciele i celkovú stratégiu pôsobenia vo svetovom gumárenskom priemysle na začiatku tretieho tisícročia. Spoločnosť ráta so vstupom strategických investorov do rôznych oblastí podnikania pri zachovaní celkovej kapitálovej kontroly Matadoru Holding. Príkladom je už podpísaná zmluva o založení spoločného podniku s jedným z najväčších svetových výrobcov autoplášťov Continental A. G., Hannover. Na export smeruje približne 83 % produkcie spoločnosti. Viac ako 48 % vývozu sa v minulom roku realizovalo v združení krajín CEFTA, ktoré zostane ťažiskom predaja aj v budúcnosti. Hneď na druhom mieste sa nachádza Európska únia, kde Matador predpokladá zvýšiť podiel tržieb zo súčasných 20 % na 30 %.