sveta. Patrí mu zaslúžene. Vyhral polovicu zo 16 pretekov tohto, 49. ročníka. O zvyšok sa podelili M. Schumacher na Ferrari (6), Hill na Jordane (1) a Häkkinenov tímový spolujazdec Coulthard (1). Rodák z Helsínk viedol poradie MS po vynikajúcom úvode - víťazstvách na VC Austrálie a Brazílie - v celej sezóne, no po štrnástych pretekoch v talianskej Monze sa naňho bodovo dotiahol Michael Schumacher. Häkkinen v kritickej chvíli odrazil nápor svojho najväčšieho súpera: vyhral predposledný diel MS v Nürburgringu a do Japonska prišiel so štvorbodovým náskokom pred nemeckým jazdcom. M. Schumacher v tej chvíli potreboval na titul prvenstvo v Suzuke, pritom však Häkkinen nesmel byť druhý. Tlak na "Schumiho" bol príliš veľký. Po vydarenej kvalifikácii na nedeľňajšie preteky ho na štarte najprv smoliarsky zradila spojka - zhasol mu motor - a v 32. kole pri naháňačke za Häkkinenom aj pneumatika. "Stíhačka z posledného miesta na štarte sa začala celkom dobre, no mal som pochybnosti, či to bude stačiť na prvé miesto," priznal 29-ročný M. Schumacher, ktorý pozná pocit majstra sveta z rokov 1994 a 1995, keď jazdil na Benettone. Vo Ferrari je však cesta za titulom sťa zakliata. Vlani oň prišiel v posledných pretekoch, keď mal jednobodový náskok pred Kanaďanom Villeneuvom. A aj tentoraz musel gratulovať súperovi. V minulosti si svojou razantnou až bezočivou jazdou viackrát znepriatelil konkurentov, teraz akoby sa mu všetko vracalo. Angličan Hill ho na japonskom okruhu pribrzdil v stíhačke, keď útočil na jeho 6. miesto. "Sme zarmútení, ale musíme sa s tým zmieriť," uviedol M. Schumacher. V tíme Ferrari má zmluvu aj na ďalšie dva roky a niet pochýb, že na titul zaútočí v budúcej sezóne.
Häkkinen vstúpil do MS formuly 1 pred siedmimi rokmi, pred tromi rokmi mal v Austrálii ťažkú haváriu. Vrátil sa a prvé víťazstvo si pripísal v minulej sezóne v Jereze. McLaren-Mercedes preňho pripravil skvelé auto. Mika ukázal pevné nervy, taktický prehľad aj výborné jazdecké umenie. S ôsmimi prvenstvami v jednom roku sa zaradil medzi najlepších pretekárov histórie formuly 1. "Keď som sa dozvedel, že Michael v 31. kole na okruhu v Suzuke odstúpil, zmiernil som tempo. V ďalších kolách som jazdu už vychutnával. Z boxov mi pritom neustále pripomínali, aby som sa koncentroval do samého záveru," uviedol Häkkinen. Večne vážny šéf Ron Dennis konečne žiaril šťastím. So svojím tímom môže teraz naplno oslavovať, McLaren má double - titul v hodnotení jazdcov aj konštruktérov. (on, REUTERS)